Три мита за дизела

Тези двигатели осигуряват превъзходно ускорение, но имат и много неизвестни

22.10.2024 | 09:51 Редактор:
Дизеловите двигатели имат и плюсове, и минуси.
Дизеловите двигатели имат и плюсове, и минуси.

Дизеловите двигатели са известни навсякъде с това, че осигуряват превъзходно ускорение и яко теглене, но има още куп неизвестни факти за дизелите. Някои истина, а други митове. Спецовете на "Slashgear" помагат да ги отсеем.

По-скъпи за поддръжка

Парите винаги са основен фактор при покупка. Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече, обаче те се развалят по-рядко от бензиновите. Най-малко дизеловите двигатели имат по-малко компоненти. Например, нямат свещи.

По-малко мощни са

Срещу повече пари очаквате повече и го получавате при дизелите, като по-голяма мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Причината за второто се свежда до по-високото съотношение на компресия. Дизеловото гориво дава около 11% повече енергия от бензина. Позволява на водачите да теглят по-тежки товари, без да се притесняват толкова много за скоростта. Големите камиони обикновено имат дизелови двигатели точно поради тази причина. 

Шумни и мръсни

Този мит за дизела всъщност беше истина – но едно време. Бяха направени големи крачки, за да бъдат почти изравнени с бензиновите. Законите отвориха врати за по-голямо финансиране в производството на по-чиста дизелова технология, като добавянето на филтър за твърди частици, който ги улавя преди да попаднат в околното среда. 

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)


12
1 rate up comment rate down comment 0
mita6ki6978@abv.bg
преди 1 месец
Като е толкова добър дизела ,що няма дизелови самолети.Този писател,се опитва да ни пасе. Сигнализирай за неуместен коментар
11
1 rate up comment rate down comment 0
Веско
преди 1 месец
Той *** разбира от всичко та поради това сме на това положение . Сигнализирай за неуместен коментар
10
1 rate up comment rate down comment 0
Бате Иво
преди 1 месец
Стига бе Демек като нямат свещи трябва и прекъсвач разпределител да нямат и бубина Ми казвайте ги по рано тия неща бе хора То автора не знам дали знае ама има и двутактов дизел Не че нещо просто маслото не се бърка в нафтата Като мит един вид го споменавам Сигнализирай за неуместен коментар
9
0 rate up comment rate down comment 1
XaXo
преди 1 месец
8
3 rate up comment rate down comment 3
анонимен
преди 1 месец
Господи Боже мой,този дето го е писал това ,разбира от двигатели по малко от колкото моята девет годишна дъщеря! Потресен съм!!! Сигнализирай за неуместен коментар
7
10 rate up comment rate down comment 11
А помните ли
преди 1 месец
Че БАЙ ДРЪН ни обещаваше нефт на по-ниски цени от руския,КЪДЕ Е *** ЗАПАДНИ???ДА ГНИЕТЕ В АДА ВСИЧКИ,КОИТО ЗАЩИТАВАТЕ ТАЗИ ДЖЕНДЪР ПОЛИТИКА,ПУТИН ПАСТИ ДА ЯДЕ ПРЕД ЗАПАДНАТА ЛЪЖЛИВА ***! Сигнализирай за неуместен коментар
6
5 rate up comment rate down comment 1
Расин
преди 1 месец
5
16 rate up comment rate down comment 1
stoicho6505@gmail.co
преди 1 месец
Как да няма дизела свещи а подгревите за какво са Сигнализирай за неуместен коментар
4
13 rate up comment rate down comment 5
Гост
преди 1 месец
3
9 rate up comment rate down comment 3
Гост
преди 2 месеца
Самият ремонт при дизеловите двигатели струва повече, обаче те се развалят по-рядко от бензиновите. е това е измислица ремонта си е същия и струва скъпо при двете. само че при бензините се прави по често заради харчене на масло. Сигнализирай за неуместен коментар