fallback

70г. от приемането на общите правила в гражданското въздухоплаване

08.12.2014 | 15:41

На 7 декември 1944г. в Чикаго бе подписана Международната конвенция за гражданска авиация.

До споразумението се стига след 37 дни, в които над хиляда души от 54 страни обсъждат в хотел Stevens в Чикаго условията на Чикагската конвенция, както е позната днес.

Документът поставя основите на авиоиндустрията, която ще обедини света след глобалния конфликт. Той е ратифициран от 26 страни и се превръща в закон на 4 април 1947. Днес са подписали 191 страни.

Чикагската конвенция позволи създаването на специализираната агенция на ООН - международна организация по гражданска авиация, ICAO.

Още по темата

ICAO се грижи стандартите и препоръките в авиацията да се изпълняват от всички 191 страни по Конвенцията.

До момента договорът е претърпял осем промени и в момента действащият текст е на френски, английски, испански и руски.

Последната редакция в сила от 1 януари 2006 обхваща всички поправки досега, включително Член 3 bis /Неизползване на оръжие срещу граждански самолети по време на полет/.

Извънредната сесия на Съвета на ICAO ще се проведе на 8 декември на Монреал, където е седалището на организацията.

70г. след подписването на Чикагската конвенция, пред ICAO продължава да стоят проблемите на сигурността, произтичащи от зоните на конфликт.

Авиационната индустрия, наред с морската е изправена пред предизвикателството и на борбата с промените в климата и изискванията за намаляване на емисиите.

На 25 ноември ICAO и IMO представиха докладите си на SBSTA - една от постоянните комисии на ООН по рамковата конвенция по промените в климата.

 

fallback
Още от Техно
fallback