70г. от приемането на общите правила в гражданското въздухоплаване
На 7 декември 1944г. в Чикаго бе подписана Международната конвенция за гражданска авиация.
До споразумението се стига след 37 дни, в които над хиляда души от 54 страни обсъждат в хотел Stevens в Чикаго условията на Чикагската конвенция, както е позната днес.
Документът поставя основите на авиоиндустрията, която ще обедини света след глобалния конфликт. Той е ратифициран от 26 страни и се превръща в закон на 4 април 1947. Днес са подписали 191 страни.
Чикагската конвенция позволи създаването на специализираната агенция на ООН - международна организация по гражданска авиация, ICAO.
Още по темата
ICAO се грижи стандартите и препоръките в авиацията да се изпълняват от всички 191 страни по Конвенцията.
До момента договорът е претърпял осем промени и в момента действащият текст е на френски, английски, испански и руски.
Последната редакция в сила от 1 януари 2006 обхваща всички поправки досега, включително Член 3 bis /Неизползване на оръжие срещу граждански самолети по време на полет/.
Извънредната сесия на Съвета на ICAO ще се проведе на 8 декември на Монреал, където е седалището на организацията.
70г. след подписването на Чикагската конвенция, пред ICAO продължава да стоят проблемите на сигурността, произтичащи от зоните на конфликт.
Авиационната индустрия, наред с морската е изправена пред предизвикателството и на борбата с промените в климата и изискванията за намаляване на емисиите.
На 25 ноември ICAO и IMO представиха докладите си на SBSTA - една от постоянните комисии на ООН по рамковата конвенция по промените в климата.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК