Резултатите от новото глобално прочуване на Google Consumer Barometer, показват, че по-голямата част от населението на България влиза в интернет всеки ден, като това важи и за 57% от хората на възраст над 55 години.
Много обещаващо за развитието на рекламния пазар у нас е възрастта на ползващите интернет в България - възрастовата група 16-24 е най-голям потребител. Веднага след нея, със сходни данни е групата на хората в активна възраст, потенциално работещи - 25-34 и следващата - до 44г.
Голямо впечатление прави активността на хората на 55+, представляващи почти 57%.
Почти всеки четвърти интернет потребител у нас гледа онлайн видео по няколко пъти на ден.
В това отношение страната ни е на второ място сред включените в проучваните държави, като преди България е само Южна Корея.
Разпределението сред половете е почти еквивалентно, като мъжете имат лек превес в притежанието на "умни устройства".
Анализът по възрасти съвсем очаквано показва по-широко разпространение на смартфони и таблети сред по-младите потребители. 64% от хората на възраст под 25 години притежават смартфон, а 31% от тях имат и таблет.
Следващата графика показва обемът на свързани устройства в България - сравнение между 2013 и 2014. Всеки българи притежава средно по 1,9 свързани устройства през 2014. Миналата година /2013/ те са били 1,7.
61% от българите заявяват, че са напълно фокусирани, когато гледат видео в интернет – един от основните фактори за ефективността и растящата популярност на онлайн видео рекламите. Според данните на Google най-голям дял (38%) от отговорилите на този въпрос са повлияни за първи път от онлайн реклами, а 32% от отговорилите са повлияни от телевизионни реклами.
Много е висок делът в България на потребителите, търсещи продукт онлайн - почти както в Китай и Бразилия - над 55%, показва графиката на Consumer Barometer.
Един от всеки четирима българия прави покупки през смартфона си. Броят на купуващите през телефон българи са повече от средното за Европа.
Данните от Consumer Barometer са представителни, като са събрани чрез две отделни анкети и обхващат периода от януари до март 2014 г. В анкетите са взели участие хора на възраст над 16 години от 47 държави по света.
България е представена за втора поредна година в изследването, показващо активността на потребителите в онлайн пространството.