fallback

Най-натоварената дестинация за частни самолети е Азия-Африка: Флор

Томас Флор, собственикът и председател на борда на VistaJet,

27.10.2014 | 12:29

Собственикът и председател на борда на VistaJet, Томас Флор каза пред Bloomberg, че е уверен, че компанията за луксозен въздушен транспорт с частни самолети ще стъпи в Китай до два месеца.

Интервюто на Томас Флор е дадено в студиото на Bloomberg в Хонконг на Ришаат Саламат и Енджи Лау.

Все повече самолети се включват във флотата, но да изясним: имаме фрагментирана собственост. Имаме чартиране на частни самолети, имаме и собствени. С какво вашият бизнес модел се отличава от традиционната форма на предоставяне на услуги с частни самолети.

Ние правим нещо друго. Ние сме собственици на всичките си самолети. Те са всички еднакви и са по цял свят.

Даваме гаранция, че са на разположение на клиентите ни, които могат да ги ползват без да се обременяват със собственост.

Ако имате собствен самолети, вие имате и риск на актива. Ако купите дял от самолет, пак имате риск на актива.

С нас вие плащате само такса на час..

 

Същата като Netjets?

Не. Защото при частичната собственост, трябва да купите дял от самолета, за да имате право да летите, както и право на гарантирана услуга.

При нас вие просто плащате на час, всичко е включено и знаете точно за какво плащате.

 

Мисля, че е 9900 долара на час.

Зависи откъде летите. Имаме флотилия от съвсем нови самолети, Challenger 350, 605 и най-новият Global Express 6000.

Според размера на самолета, имате и гарантирана цена на час.

/Снимка: VistaJet: Challenger 350/

Какви са плановете ви за развитие за Азия, Китай?

Азия е основната точка в нашия план за растеж през 2014.

В този момент ние вече сме удвоили приходите си от Азия спрямо 2013 и във всеки момент имаме между 6 и 8 самолета в региона. Това е ангажимент за около 4-5- млн долара в Азия и офиса ни в Хонконг.

 

В Китай още не се лети свободно, трябват ви няколко лиценза. Няколко месеца. Netjets, мисля, ще им трябват пет години преди да стигнат до печалба. Какви ви кара да вярвате, че ще спечелите пари тук?

Ние сме в Азия и Хонконг от 2007. Летим от и за Азия вече всеки ден. Това, което питате е за правото да се лети в Китай.

Ние ще можем да летим след два месеца.

Имаме много лоялна клиентска база, която е изградена на основата на международния трафик от и за Китай. Така че корпорациите само чакат това да стане и ще продължим да се развиваме на китайския пазар.

 

Но има вече някои спирачки. Netjet казаха, че ще отнеме повече време да си възстановят парите в Китай, отколкото са очаквали. Вие все още оптимист ли сте? Все пак вашите конкуренти, които вече са там казват, че е малко трудно да се печели, особено с правилата срещу екстравагантните разходи и борбата с корупцията.

Нашият бизнес модел е съвсем различен. Това, което ни дава доверието на корпорациите и финансовите директори е, че плащат само такса на час по договор от три страници..

Убеден съм, че нашата стратегия за печалба на азиатския пазар ще продължи, включително в Китай. Това ще стане до 60-70 дни. Ние сме убедени, че до януари ще летим в Китай.

 

В Китай все още услугата на частните самолети не е развита. Работата е там, че най-трудният пазар, на който се пробива е САЩ.

Как се справяте там? Това ще е от ключово значение, защото там имате огромна конкуренция.

Точно така.

Ние започнахме да летим до Съединените щати съвсем отскоро. Тази година.

Сега вече имаме трети глобален бранд в тази страна.

Всички самолети са заети. Вземаме по един нов самолет през месец за американския пазар.

Продуктът, който предлагаме, луксозният елемент и услугите в кабината са толкова изключително позитивно приети в Съединените щати, че хората ни казват, че досега не са имали такива неща.

Какво например?

Имах огромния късмет да летя с някои частни самолети, но какво ви прави различни? Кое ви прави толкова изключителни, кое ви поставя на това тънко, високо ниво на хиляди футове в небето? Каква услуга предлагате?

Да започнем със самия самолет - Global 6000 това е водещ продукт в индустрията. Ние летим само с нови машини с гаранция от производителя. Нямаме по-стар самолет от 3-4 години.

После имаме партньорства - например с моя добър приятел Нобу Мацухиша..

Обслужваме Нобу с нашите самолети. Това беше пример.

Леглата, които използваме, вината, които предлагаме, това е продължение на стила на живот на нашите клиенти.

Мисля, че никой не предлага точно такава услуга.

/Снимка: VistaJet Global 6000/

 

Още по темата

Кои дестинации разработвате, без да сте мислили, че някога ще летите по тях? И кои са най-честите полети, които правите, за които не сте вярвали, че ще станат толкова натоварени?

Мисля, че Улан Батор-Мапуто е такъв пример. От Монголия до Мозамбик. Клиентът е минна компания. Аз самият миналата година бях в Улан Батор, през зимата, минус 41 градуса по Целзий.

Но великолепно място!

 

Къде летите най-често?

Има доста голяма търговия между Азия и Африка. Това е. После имаме все повече полети от тук за САЩ. Транстихоокеанските полети са следващата голяма дестинация.

Netjets е базирана в Кълъмбъс, Охайо, САЩ компания, авиационното подразделение на компанията на Уорън Бъфет, Berkshire Hathaway Inc. Предлага частична собственост на бизнесджетове.

VistaJet оперира главно с произведени от Bombardier самолети, разполага с около 45 /Aviation Week, окт. 2014/ и тази година стъпи в САЩ. VistaJet Holding S.A. е регистрирана в Баар, Швейцария през 2002, преди това е била позната като Air Executive LU.AT /Bloomberg Businessweek/

fallback
Още от Техно
fallback