Всяка комуникация може да направи някакви гафове, коментира в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR проф. Христо Кафтанджиев по повод дизелгейт скандала около Volkswagen.
“Въпросът в случая е дали VW са се рекламирали като екологична кола, тъй като има разлика между маркетинг и маректигнови комуникации. Например, рекламната агенция, която е работила с VW може изобщо да не е знаела, че е имало проблем с програмното осигуряване. И в този смисъл не е грешка, ако не го е знаела. Това е грешка на мениджмънта на компанията. Те може просто да не са спуснали информация към рекламната агенция, а вече ако тази агенция е знаела и е направила екологична реклама на VW, това вече е грешка на рекламната агенция”, поясни проф. Кафтанджиев.
На въпрос на водещия Симеон Белев не е ли грешка да „послъгваш на такова високо ниво” проф. Кафтанджиев уточни, че няма яснота къде е станал „фаулът”. – „В този смисъл може да гаф на мениджмънта, а не на рекламната агенция", коментира той и посочи, че не си спомня VW да са наблягали особено на екоимиджа в маркентиговите комуникации, за разлика от други автомобилни компании, например.