Операцията по търсенето на отломки от Germanwings A320 е възобновено в южните френски Алпи, пише BBC. Длъжностни лица предупреждават, че операцията може да продължи с дни в отдалеченото планинско дефиле между Дин ле Бен и Барселонет.
Лидерите на Германия, Франция и Испания ще посетят мястото на катастрофата.
Самолет Airbus A320, полет 4U 9525 - от Барселона до Дюселдорф се разби във френските Алпи след като осем минути се е спускал бързо към тях, съобщават длъжностни лица. Няма оцелели. Смята се, че 67 от 144-те пътници са германски граждани, сред които е имало 16 деца. Те са се прибирали след ученически обмен.
Над 40 пътници са били испанци, но на полета е имало граждани от Австралия, Турция, Дания, Холандия и Белгия. Британският външен министър Филип Хамънд заяви, че за "съжаление", най-вероятно е имало и британци на борда.
Germanwings, нискотарифната компания, собственост на германската Lufthansa, имаше отлични доклади за безопасност.
Гласовото записващо устройство на самолета, намерено при операцията по издирването на черните кутии на 24 март, е повредено, но все още може да предостави информация, заяви френският вътрешен министър Бернар Казньов. По думите му ключова цел за операцията на 25 март е търсенето на втората "черна кутия", която е записвала параметрите на полета.
Екип от полицаи е прекарал нощта в планината, охранявайки мястото.
Ключови точки
Очаква се френският президент Франсоа Оланд, германският канцлер Ангела Меркел и испанският премиер Мариано Рахой да посетят мястото на катастрофата. На него ще отидат и опечалените роднини.
Испанският премиер е обявил три дни национален траур в Испания.
Междувременно хеликоптер засне малки части от самолета, разпръснати на скалистия склон.
"Мястото е картина на ужасите." - заяви германският външен министър Франк-Валтер Щайнмайер, след като е прелетял над дерето.
"Всичко се пулверизира. Най-големите парчета са с размерите на малък автомобил." - коментира Гилбърт Саувън, председател на Генералния съвет Алп дьо От Прованс, предаде Associated Press.
Сандрин Боисе, служител от ски курорта Pra Loup заяви пред BBC, че е чула странен шум в планината точно, когато е станала катастрофата.
"В началото си мислехме, че е на ски пистите, лавина, но това не беше същият шум." - заяви тя.
Анализ: Ричърд Уесткот, транспортен кореспондент на BBC
Знаем, че самолетът е успял да достигне нормалната крейсерска височина от 38 000 фута, а само след 8 минути се разбива в планината. Един пилот ми каза, че самолетът се е спускал със скорост два пъти над нормалното ниво за снижаване, но допълни, че машината може да издържи на още по-бърза скорост и пак ще е добре.
При спешни случаи, първият приоритет на пилотите е самолетът да лети, но веднага след като нямат абсолютно никакъв контрол над машината, те трябва да осъществят спешно повикване. Това обаче не се е случило, което показва, че пилотите са се сблъскали с нещо толкова катастрофално, че не са имали време да се свържат по радиото или са търсели най-близката писта.
Още е твърде рано да се твърди нещо със сигурност, но това може да сочи, че двата двигателя са имали проблем с горивото или нещо критично се е случило въобще с машината.
Управляващият директор на Germanwings Томас Винкелман заяви пред репортери, че самолетът е изгубил контакт с френските авиодиспечери около 10:53 (09:53 GMT) на надморска височина около 6 000 фута.
От Белият дом твърдят, че няма доказателства за терористична атака, а от Lufthansa официално са заявили, че за момента предполагат, че инцидентът е причинен от трудова злополука.
Airbus A320 е популярен самолет за малки и средни трансатлантически полети.