България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Борис Бонев: Пешеходната зона "Мария Луиза" няма да е със селска визия като "Витошка"

Предстои голяма реформа при паркирането в София, загатна общинският съветник

04.11.2024 | 10:55 Редактор:

Предвижда се столичният булевард "Мария Луиза" да стане пешеходна зона. Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев заяви пред Bulgaria ON AIR, че цялостната визия е за повече пешеходни зони в София. 

"Конкретно в случая става въпрос за превръщането на бул. "Мария Луиза" от Ларгото до Централна гара в пешеходна зона, като продължение на бул. "Витоша", макар и не със същата селска визия. Не мисля, че има нещо лошо да имаме най-дългата пешеходна улица в Европа. Подобен ход би върнал малкия бизнес в тази част на града и би засилил сигурността", обясни той в "България сутрин".

Гостът уточни, че такъв проект все още няма и засега това е само идея, която би се реализирала след няколко години.

"Единственото сигурно нещо е реконструкцията на площад "Св. Неделя". Той предвижда цялото пространство да стане пешеходно. Там няма място за пешеходци. Това не го казвам, защото съм някакъв тротинеткаджия. Трябва да намерим алтернатива на засегнатите хора", каза още Бонев. 

Казусът с разширяването на ул. "Опълченска"

"Ще бъдат засадени над 100 нови дървета спрямо 39-те отрязани. От 2007 г. тече отчуждаване, всички живущи са били наясно с проекта. Важно разширение, свързано с изграждането на бус лента. Приоритизираме градския транспорт по ринговете на София. Тези инвестиции не са случайни. Трябва да се изградят ринговете, които отвеждат трафика извън центъра на София", подчерта общинският съветник.

От 1 декември без стари коли в центъра на София

"Тук съм скептичен, защото докато не бъде променен законът, глобите ще бъдат трудно налагани. А без глоби няма смисъл от тази нискоемисионна зона. За голям град като София не важи твърдението: "Това е моята улица и ще правя на нея каквото си искам", коментира Бонев.

И допълни: Когато говорим за 200-300 или 1000 засегнати души, трябва да говорим и за 50-те хиляди, които ще се придвижват по-бързо с градския транспорт и велосипед.

Борис Бонев отбеляза, че има автоматична система за засичане на нарушителите, но трудно може да се осъществява ефективен контрол, а в момента има и забавяне от страна на администрацията.

Проблемите с градския транспорт и паркирането

Проблемът с бонусите е решен, смята общинският съветник. 

"Бонусната система влиза в сила от 1 ноември, бяха осигурени средствата. Предстоят разговорите за догодина. 15% увеличение на заплатите няма как да се случи. Или ще трябва синдикатите да ни подкрепят в други мерки за повишаване на приходите - паркирането. 

Надявам се, че там ще предстои голяма реформа. Сериозно намаляване на броя на служебните абонаменти, промяна на работното време. При новата средна заплата, то цената на "синята зона" би следвало да е около 7,50 лв. Това не означава, че ще е 7,50 лв., няма да стане толкова. Мисли се за много по-ниска цена", заяви Бонев.

По думите му масово се вдигат изоставени автомобили по улиците на София. Предвидено е проектирането на 7 паркинга в кварталите, които ще отворят около 1500 места.

Какво видяхме на отминалите избори

"Това бяха много странни избори. За първи път имаме партия, която е почти изцяло от купен и корпоративен вот. Не става въпрос за касиране на изборите. Откраднато е влизането в парламента на "Величие". Смесената система на гласуване дава възможност за манипулации. Трябва да се въведе само машинно гласуване", посочи Борис Бонев.

Гледайте целия разговор във видеото.


12
4 rate up comment rate down comment 0
Жоро
преди 2 седмици
В столична община спаси София повечето са обратни какво очаквате от тези хора Сигнализирай за неуместен коментар
11
4 rate up comment rate down comment 1
Бай Тошо
преди 2 седмици
Хак да ви е демократи! Сами си ги избрахте. Сега ще им търпите тъпотиите. Сигнализирай за неуместен коментар
10
8 rate up comment rate down comment 0
Иванов
преди 2 седмици
Спаси София така ни спасява,че от тяхното спасение пеша ще ходим на работа.По скоро ни спасете от вас самите,с друтото все някак ще се справим,като бонус и щетите които нанесохте ще оправим. Сигнализирай за неуместен коментар
9
1 rate up comment rate down comment 4
Курумбашев
преди 2 седмици
Селтиците, които са свикнали да влизат с BMW-то директно в шиша бара на Витошка са се почувствали силно засегнати от идеята... Сигнализирай за неуместен коментар
8
7 rate up comment rate down comment 0
Николов
преди 2 седмици
Тия нещастници явно са решили да затворят тотално центъра за коли. Ама искам и Московска да стане пешеходна, и всички *** от Общината да ходят пеша или с колела!!! Сигнализирай за неуместен коментар
7
7 rate up comment rate down comment 2
Илиева
преди 2 седмици
Тоя *** да внимава къде ходи, че ще изяде боя накрая! С Терзиев освен да затварят улици и да блокират цялото движение в центъра на София, нищо друго не правят-погледнете ***, мърсотията, дупките, тротоари те!!! И кой ще ходи по тая "пешеходна" *** такъв??? Сигнализирай за неуместен коментар
6
8 rate up comment rate down comment 3
Петър
преди 2 седмици
Тоя и неговите дружки съсипаха столицата! Сигнализирай за неуместен коментар
5
6 rate up comment rate down comment 0
Александър
преди 2 седмици
Много искам да го видя това момче на живо Сигнализирай за неуместен коментар
4
4 rate up comment rate down comment 12
Сашо
преди 2 седмици
Господина е добре образован, компетентен и не е корумпиран. Нещо нетипично за предишните управляващи. Но най-големите *** разлика е, че може да бъде срещнат на улицата и винаги е готов да дискутира проблемите на града. Вие някога опитвали ли сте се да разговаряте официално с Фандъкова? Някога някой от писачи те тук правил ли е нещо дори във входа в който живее, да не говорим за града. Сигнализирай за неуместен коментар
3
16 rate up comment rate down comment 4
Иван бакалина
преди 2 седмици
Селска е твоята визия.Увъртяхте всичко,некадърници. Марш от моя град .Керадци,бездарни. Сигнализирай за неуместен коментар