Франция няма да си иска данъчните облекчения за Renault

Компанията също влезе в скандала с емисии

15.01.2016 | 12:36
Франция няма да си иска данъчните облекчения за Renault

Президентът на Debout La France Никола, десният суверенист Дюпон-Енян критикува в петък заплатата на президента на Renault Карлос Гон.

"Най-напред трябва да му намалите заплатата", каза депутатът.

Автопроизводителят бе изправен тази седмица срещу обвинения в надхвърляне на нормите за вредни емисии.

"Като знаем заплатата на г-н Карлос Гон, начело на една компания, в която държавата е акционер", продължи бившият кандидат за президент на Франция.

"Изчислих един ден, че заплатата на г-н Гон представлява заплатите на цял един завод", каза Дюпон-Енян, според когото "трябва един ден държавата да спре да се покланя пред Карлос Гон".

Брутната заплата на шефа на Renault бе увеличена от 2,67 на 7,22 млн. евро през 2014, или ръст от 167% спрямо 2013.

 

Още по темата

Емисиите

Франция няма да иска обратно данъчните облекчения за нискоемисионни автомобили от производителя Renault, след като тестове показаха, че емисиите от някои модели надвишават нормите, каза министърът на екологията Сеголен Роаял за Le Parisien.

Френската компания Renault не използва манипулативен софтуер, а само надхвърля допустимите нива на вредни емисии, каза Сеголен Роаял. Става дума най-вече за модела Espace.

 

Акциите

Акциите на Renault изгубиха 22% в четвъртък след като компанията съобщи, че в  в три от заводите на компанията е имало проверка на технологията за измерване на емисиите.

Renault каза, че досега инспекторите "не намериха никакви доказателства за дефектно устройство в колите", намеквайки за софтуера, открит при Volkswagen при американската проверка.

Синдикатите

Синдикатите съобщиха на 14 януари, че Генералната дирекция за защита на конкуренцията и потребителите /DGCCFR/ е проверявала заводите и предизвикаха буря на борсата. Renault изгуби близо 6 млрд. евро за един ден. Въпреки усилията на групата и на държавата да успокои духовете, цената се повиши леко при затваряне, отбелязвайки спад от 10,28%.

Проверките

"Не става дума за ситуация, сравнима с тази при VW", каза министърът на икономиката на Франция Еманюел Макрон.

Във Франция започнаха две разследвания на скандала с вредните емисии на VW. От есента министърът на екологията Сеголен Роаял създаде независима комисия, която председателства, чиято задача е да тества вредните емисии в реални условия на колите, продавани във Франция.

В четвъртък тази комисия публикува първите си заключения. След тестове на 22 коли се оказа, че само VW е манипулирал данните.

При Renault се оказа, че емисиите надхвърлят нормата на емисиите азот и въглероден оксид, както и при две други марки.

Последният модел Espace на френския производител надхвърлят 5-10 пъти нормите за СО2, съобщи France Info.

Предишни тестове /от ноември 2015/ на германска асоциация за защита на околната среда Deutsche Umwelthilfe показват, че емисиите са над 25 пъти над нормата.

Реакцията

Данните потвърдиха разкритията от декември на Тиери Болоре, директор по конкуренцията на Renault, който каза, че производителят "не е сред идеалните" като защита на околната среда.