VW изоставя слогана Das Auto

Германският гигант променя имиджа си

25.12.2015 | 14:23
VW изоставя слогана Das Auto

Прочутият слоган, с който се рекламираше Volkswagen "Das Auto" повече няма да се използва, съобщи говорител на компанията, цитиран от АФП. Съобщението ще бъде направено на събрание пред 2000 служители.

Изборът е пряка последица от скандала с манипулираните емисии на дизеловите двигатели на компанията, който засегна 11 млн. автомобили.

Сметнат бе за твърде арогантен от автоконструктора, който се опитва да поправи имиджа си пред клиентите. Затова няма да бъде включван повече в рекламите.

Преди седмица новият директор на германската компания Матиас Мюлер даде да се разбере, че групата ще изостави и идеята да стане номер едно в света.

"Не считам, че мащабът сам по себе си може да бъде цел. Дали сме номер едно, две или три по обем, все ми е едно", каза Мюлер.

 

След близо 10г. "Das Auto" си отива

Изплашени от краха във връзките с обществеността заради Дизелгейт, VW планира нова имиджова офанзива и слоганът Das Auto е първата жертва, съобщава Ройтерс.

Стартиран през 2007 при Мартин Винтеркорн, слоганът беше забележителен с това, че бе ткарък и ясен. Не немски той означава "Колата".

Ръководството на германския автопроизводител, бързащо да реформира корпоративната култура, го критикува като несъвместимо с опитите да се наложи новия стил на скромност.

 

Още по темата

Дефанзивата на VW

VW мина в отбрана след като американските власти разкриха през септември, че компанията е приела да манипулира тестовите данните за емисиите, отделяни от някои дизелови двигатели.

Новата кампания, обсъдена при закрити врата на срещата на 2000 мениджъри на групата е новият опит на групата да вземе инициативата в свои ръце и възстанови репутацията си след резкия спад в продажбите на някои пазари, включително САЩ и Великобритания.

Компанията произвежда всичко - от суперколите на Bugatti и моторите на Ducati до тежкотоварните камиони Scania, но срещата в Дрезден бе посветена главно на бранда VW.

Според мениджър, който е присъствал на срещата, отговарящ за бранда Volkswagen, Херберт Диес, слоганът от ерата Винтеркорн - с внушението, че само VW определя бъдещето на съвременната кола - е абсолютизъм.

Подобен имидж на ярка арогантност днес зле се вписва в реалността на VW: компания, изправена пред огромни разходи за изтегляне и модификация на автомобилите си, за да изпълни изискванията на регулаторите за обем на емисиите, плюс глоби и съдебни дела.

Диес е сравнително нов във VW, той дойде от баварския конкурент BMW едва през юли. След принудителната оставка на Винтеркорн на 23 септември групата направи промени в ръководството чрез повишения и наемане на нови кадри.

VW се опита да създаде ведра атмосфера на предколедната си конференция в Дрезден в четвъртък. Например мъжете бяха насърчени да свалят вратовръзките си - за разлика от ерата на закопчаните яки на Винтеркорн.