fallback

Boeing остана с нула поръчки за 747

Дейвид Фиклинг, Bloomberg News

04.09.2015 | 08:55

Boeing съобщи на 4 септември 2015, че Nippon Cargo Airlines са отказали поръчка за четири 747-8 карго, оценени на 1,5 млрд долара. Така производителят на самолети от САЩ остава с нула поръчки за този тип карго самолети през тази година.

Nippon Cargo все още има два поръчани самолета, след като получи доставката на осем 747-8F след юли 2012, според сайта на Boeing, пише Bloomberg.

Отказът идва в момент, когато базираният в Чикаго Boeing се готви да намали производството на 747 до само един месечно. Решението е подтикнато от слабото търсене на четиримоторни самолети и трудния пазар на авиокарго заради свиването на Китай.

Товарната модификация на 747 е вторият най-скъп самолет на компанията, с каталожна цена от 379,1 млн долара. Двумоторният 777-9 е по-скъп, с цена от 400 млн долара.

"Работим с вкичките ни клиенти, за да разберем какви са изискванията им", казва говорителят на Boieng Дъг Алдър в мейл, цитиран от Bloomberg. "Nippon Cargo Airlines остава важен клиент за 747-8F", добавя той.

Nippon Cargo, базирана на токийското летище Нарита, лети с пет Boeing 747-400F и осем 747-8F, според сайта на компанията.

Airbus очаква поръчките за А380 да се възродят в края на 2015.

Коментар от Сидни на Дейвид Фиклинг, Bloomberg News. Фиклинт разговаря с Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг.

Още по темата

Така е. Може би виждаме края на една ера. Проверих поръчките на Boeing до 1966 и видях, че никога не е имало година без нетни поръчки за 747. Не сме още стигнали дотам, но определено вървим в тази посока.

Да се върнем към 1966. Първата поръчка е направена от PanAm, авиокомпания, която не лети от десетилетия. Направена е на 50-я рожден ден на Boeing. Сега този модел също наближава своя 50-и рожден ден. През 1966 не само Boeing е на 50, но и търговската авиация като цяло.

Сигурно си спомняте 2003, когато Concorde бе пенсиониран. Още не сме стигнали дотам със 747, но започваме да виждаме времето, когато този самолет, синоним на международната авиация започва да се приземява.

Говорим за карго версията, но и продажбите на гражданския 747 са незначителни. Как да поставим тази новина в битката със суперджъбмо на Airbus, А380? Защото и те имат проблеми.

Интересно е. От старта на А380 през 2007 Boeing рядко е имал повече поръчки за 747 от 2006. Но както казвате вече три години Аirbus има поръчки за А380.

Двата гиганта водят интересен философски спор. Airbus е убеден, че с увеличаване на населението на Земята, хората се насочват към градовете и повече ще летят с джъмбо. Boeing твърди, че колкото хората стават по-богати, ще искат да летят по-често, а горивото ще става по-скъпо и ще се търсят повече самолети с два двигателя като 787, а не A380.

В известен смисъл тук стигаме до аргумента на Boeing. Те инвестират в по-малки самолети, а Airbus - в големи. Сега с А350 и някои от моделите NEO успяха да изместят Boeing от мястото му.

fallback
fallback