Фантастично! Превозили сме над четвърт милион души в тези 12 месеца, откакто летим. Много сме доволни от резултатите. Хората от Хонконг пристигат в Сингапур много рано и веднага сядат да закусват.
Казвате, че току-що сте получили новия си Boeing.
Почти. Това ще бъде коледният ни подарък. Ще дойде на 25 декември. Хонконг е първата дестинация, по която ще лети - Пърт-Хонконг, започваме от началото на януари 2015.
Да поговорим повече за Singapore Airlines, които са собственик на Scoots. Те имат известни грижи - печалбата им за второто тримесечие намаля след загуби на бюджетните й авиокомпании, особено Tiger Air. А вие наскоро обявихте партньорство с тях - в координиране на полети и цени. Как си помагате?
Tiger Air е авиокомпания, която лети на къси дистанции, в радиус от около 4 часа от Сингапур.
Ние по принцип летим на разстояние 5 до 9 часа от Сингапур. Така че ние се допълваме.
Можем да продаваме дестинации в ЮИ Азия в партньорство с тях, а те могат да продават от дестинации в ЮИ Азия към Северен Китай, Австралия - в партньорство с нас.
Това е голяма възможност за нас да използваме тези мрежи.
Има и много синергия в областта на IT системите, резервационните системи, с това, че сме едно лице за клиентите.
Има още много да се направи, сега сме още на повърхността на това, докъдето може да ни отведе това партньорство.
Нетната печалба на Singapore Airlines падна с 43% заради Tiger Air - според тях това е бил един от главните фактори. Как се справя Scoot? Можете ли да ни представите цифрите?
Ние сме още бебета. Летим само 2г. Много бързо растяхме през това време. Нашият Load фактор е много добър, оперативните резултати - също. Започваме да прави вълни на сингапурския пазар от миналата година.
Но още не пускаме данни - рано е.
Това е стратегически проект, той ще отнеме малко време.
Споменахте ЮИ Азия. Свръхкапацитетът все още тревога ли е за вас?
В ЮИ Азия има свръхкапацитет, но различни авиокомпании предприемат мерки да се справят с него. В нашия сегмент, който е 5-9 часа, средно дълги полети няма още свръхкапацитет, а огромни възможности.
Виждаме ръста на БВП в Индия, Китай, Асеан от 6,5% според ОИСР. Въздушният транспорт расте с 1,5% по-бързо от него. Така че виждаме доста голям ръст и това ни насърчава да летим до повече градове и региони.
Говори се за венчъра с Thai - Nok Air & Scoot - кажете ми повече - къде ще лети?
Тайланд е много привлекателен пазар. Ние знаем привлекателността на страната, в която живеят 65 млн души. Те искат да пътуват. Япония току-що облекчи визовите изисквания за тайландците и сега има голям наплив.
Ние искаме да помогнем на Thai Airways Group да отговори на развитието на нискобюджетното търсене и в партньорство с Nok им помагаме да направят превозвач с концепцията лоукост-дълги полети в Тайланд.
Има доста авиокомпании в Тайланд - това е хит след военния преврат. Тайланд продължава ли да е битка за вас?
Възстановява се. Тайланд в миналото имаше малко политическа нестабилност, случва се веднъж на десетилетие. Но много бързо се възстановява. За 18-24 месеца. Така е било при предишни възстановявания. И след това тръгва нагоре отново. Така че сме уверени, че и сега ще стане така.
Тайланд все още е едно весело, приятелско място, както винаги.