Катастрофата на Germanwings A320 не е терористичен акт - тази версия може да я сметнем за категорично отхвърлена. Това коментира авиационният експерт и водещ на Авиошоу Александър Богоявленски в предаването Денят Он Ер с Веселин Дремджиев.
По думите на Богоявленски най-вероятната версия за инцидента е, че пилотите са изпитали проблеми с конструктивна цялост на машината и за това са предприели спускане.
"Конструктивна цялост в повечето случаи в авиационната терминология означава, че се стига до декомпресия, а тази декомпресия може да бъде експлозивна, тоест не се дължи на експлозия на борда, а понеже височината е огромна, а кабината е под налягане и всеки един пробив в корпуса на самолета може да предизвика такава декомпресия. В такива случаи инструкциите са да се започне снижаване при постоянна скорост." - обясни експертът.
Не може да се сравнява катастрофата на лоукостера Germanwings А 320 с тази на AirAsia A 320, подчерта Богоявленски. Въпреки че и при двата инцидента става дума за една и съща машина, то при самолетът, който се разби преди няколко месеца, на 28 декември 2014 в Югоизточна Азия метеорологичните условия са били лоши, то на 24 март видимостта в била идеална, допълни авиационният експерт.
"Само при 10% и под 10% според статистиката са инцидентите, които стават на крейсерска височина. Тук обаче самолетът набира нужната височина и само минути след това започва снижаване с доста висока скорост. Трябва да отбележим, че тази скорост е била постоянна през всичките 8 минути на снижаване. Това довежда повечето експертни коментатори на мисълта, че пилотите по всяка вероятност са изпитали проблеми с конструктивна цялост на машината и за това са предприели това спускане." - обясни Богоявленски.
Една от двете черни кутии вече е намерена, съобщи експертът.
"Не се знае за коя от двете става въпрос. Едната записва разговорите в пилотската кабина, докато другата записва авиониката на самолета - данни за скоростта, височината, двигателите и т.н" - допълни водещият на Авиошоу.
Богоявленски припомни, че Germanwings е нискотарифна компания на Lufthansa, която след инцидента вече понася икономически загуби.
Чуйте коментара в следващия видео материал: