Драстични реформи в БДЖ и продажба на Товарни превози: Йордан Недев
Само така железниците ще избегнат фалит, твърди бившият шеф на БДЖ
22.01.2015 | 21:14
Автор: Петко Трухчев
Или драстични реформи, сред които продажба на "Товарни превози" или закриване на БДЖ. Така бившият директор на железниците Йордан Недев вижда решение на кризата в холдинга. Не са за пренебрегване и "микропроблеми", които БДЖ трябва сами да решат, коментира още Недев в предаването "Денят он ер" с водещ Веселин Дремджиев. Като пример за малките проблеми финансистът посочи изваждането на редица несвойствени социални дейности.
БДЖ е търговско дружество. Няма причини да му се вменява социална функция.
Така бившият директор на дружеството отвърна на политическите твърдения, че дружеството трябва да изпълнява социална функция и да работи дори и на загуба, но да не оставя населени места без ЖП транспорт.
Още по темата
Недев вижда решение на въпроса със социалните дейности като общините сами направят разчети на жителите си в социалните категории, които пътуват с влакове, и да плащат тяхната отстъпка в цената на билетите, а не както е в момента - "Пътнически превози" правят намаления за пенсионери, ученици, студенти и инвалиди.
На общините им е лесно да съберат 11-12 души, които да легнат на релсите. Ако това е една целева субсидия, която те трябва сами да защитят, тогава няма да протестират.
Освен това смяната на ръководството при всяка нова власт не е решение за предприемане на по-мащабни реформи в железниците, посочи бившият им директор. По думите му един мандат на директор не е достатъчен да направи нужната реформа, колкото и добър експерт да е той.
Недев, който е и финансист, коментира и заявката на финансовия министър Владислав Горанов страната ни да кандидатства за чакалнята на еврозоната.
Еврозоната не ни иска, колкото ние я искаме. Те искат силни икономики, да движат ръста нагоре, а не да подкрепят изтърсаци, за какво им е втора Гърция, допълни експерта.
Още по темата