Борбата за пристанище Солун е жестока: Катя Пеева
11.11.2014 | 21:50
Катя Пеева кор. на БНР в Солун с коментар за приватизацията в Гърция в Денят он ер с Веселин Дремджиев на 11 ноември 2014.
Лято 2014 бе най-успешното за Гърция.
Да. Повече от 10г. Гърция не е имала толкова силна година. До края на годината се очаква са бъде постигнат резултат от 23 млн. чужденци, посетили страната. Това е 15% повече от миналата година. В приходи – около 15 млрд. евро от туризъм.
Още по темата
Либерализацията на доставките на газ-интересува ни Гърция като вход за алтернативни доставки за България. Какво става с Кавала и терминала?
Проектът на терминала в Кавала е готов, намерено е финансиране. Очаква се всеки момент да започне строителството.
Законът влезе в парламента и до 10 дни ще бъде приет. Той дава възможност на големи производствени мощности да имат директен достъп до търга за получаване на природен газ.
Това ще премахне разходите за посредници или поне ще ги намали.
Например голяма компания като циментов или захарен завод ще могат да участват в търга и да получават газ на по-ниски цени.
Същата компания може да стане доставчик на по-малки, съседни компании.
Така се премахва монопола на държавната компания.
Държавната компания се разделя на две. Досега тя внасяше газа и същевременно притежаваше и мрежата за разпространение.
Собственикът на мрежата сега се принуждава, ако някой потребител предпочете трети доставчик, да му предостави мрежата.
В този проектозакон се включва и електроенергията.
Още по темата
Русия-ЕС. Шефът на руските железници се очаква в Атина, защото Русия иска да участва в приватизацията на товарните превози, но и на три пристанища.
Отново на ход е Москва. Тази седмица шефът на руските железници идва отново в Атина за последна оферта. Става дума за 49% от акциите на гръцките железници.
Желанието на Русия е да се превърне във водеща сила на товарния транспорт от Гърция и обратно.
Гръцките железници е компания с много дългове.
Руснаците поставят едно условие – да купят фирмата само в пакет с три гръцки пристанища: Кавала, Александруполис и мечтата на много компании, Солун.
За да не се стигне до провал, какво между Газпром и Депа, гръцките кореспонденти от Брюксел казват, че ЕК е склонна да предостави на руснаците възможност да участват в приватизацията на железниците, но не и на солунското пристанище.