fallback

С бурни темпове расте броят на интернет потребителите у нас

За последните две години броят на интернет потребителите се е увеличил с 10%

11.05.2014 | 00:20 Автор: Ирина Георгиева

С бурни темпове расте броят на интернет потребителите у нас. Това заяви  Веселин Ангелов, изпълнителен директор на Гемиус България в предаването Денят он ер с Ивайло Лаков на 10 май 2014. По негови думи за последните две години броят на интернет потребителите се е увеличил с 10%.

"В началото на 2012 г. не повече от 65% на хората на възраст между 15-70 години бяха интернет потребители. Във момента този процент е 78%. "

Според Веселин Ангелов осем от десет човека (между 15-69г.) са в интернет и това прави медията добър канал,в който могат да се отправят послания, на които може да бъде отговорено.

В Интернет се харчат не повече от 10% от бюджетите на фирмите за реклама, съобщи Ангелов. Според него е по-трудно да се прави кампания онлайн, защото пространството е по-раздробено, нишите – много и трябва да се подходи по-индивидуално към всяка част от таргета на кампанията.

Това изисква допълнителна подготовка на маркетинг специалистите. Централите на големите международни фирми обаче упражняват натиск на централно ниво, така че няма шанс, освен да се научат, каза още директорът на Гемиус България

Още по темата

Типовете реклама се променят. От доскоро само дисплей рекламата, банерите, чрез технологичния напредък и увеличаване скоростта на връзката на потребителите се позволява излъчване на други формати като видео.

Мобилните устройства са втората насока на бурно развитие на интернет реклама, обясни Ангелов. Там предизвикателството е голямо заради малкия дисплей на устройството и изисква по-големи усилия. Но като цяло двете направления изместват все повече и въпреки че го правят от малка база, процентите на ръстовете са стотици на годишна база.

Е-търговията в момента бележи най-бурния ръст  като сегмент в онлайн бизнеса, съобщи директорът на Гемиус България. На 29 ноември 2013 един от най-големите магазини в региона се включи в т.нар. “Черен петък“, драстично свали цените и за един ден отбеляза абсолютен рекорд от 1,2 млн посещения на сайта и продаде стоки за над 7 млн.

За съжаление българските участници не обявяват никакъв обем от е-търговия. Съдейки по обемите на трафика в сайтовете, ръстовете са огромни, съобщи още Ангелов.

Доклад на Internet Advertising Bureau Великобритания от 23 април 2014 показва, че над 54% от сайтовете в Европа, вкл. Италия, Испания, Германия, Франция и Великобритания вече са направили оптимизация за използване на мобилни устройства.

Още от коментара на Веселин Ангелов в следващия видео материал:

 

fallback
Още от Денят ON AIR
fallback