Два протеста се проведоха в Бургас срещу повишаването цените на тока на 26 юни 2016. За един час работа спряха завод Спартак и „БМФ Порт Бургас”. И в двете фирми смятат, че решението на КЕВР не е добро за работата на българските производители.
Два протеста се проведоха в Бургас срещу повишаването цените на тока на 26 юни 2016. За един час работа спряха завод Спартак и „БМФ Порт Бургас”. И в двете фирми смятат, че решението на КЕВР не е добро за работата на българските производители.
Завод Спартак произвежда вентилатори и метални изделия предимно за износ, а договорите за доставките вече са сключени. Повишението на тока ще оскъпи продукцията, която ще се продава под нейната себестойност, казва директорът Кирил Яков:
„Ще ми направи загуба на това, което произвеждам. Съответно няма да го произвеждам. Като няма да го произвеждам не ми трябват работници , като не ми трябват работници, съкращавам работниците", каза Кирил Яков- директор на „Спартак”АД
Работниците са загрижени за запазване на местата си. Димитър Чернев- работник в завод „Спартак” подкрепя протеста:
"Имаме договори с външни фирми до края на годината и като се увеличи тока няма да можем да си изпълняваме задълженията и ще бъдем на загуба цялото предприятие", каза Димитър Чернев.
Работниците в Спартак преди началото на кризата са били 135, към момента са 85, а при евентуално решение за скъп ток ще има още съкращения до 30%.
Повишаването на тока може да доведе до завишаване на таксите за обработка на товари в „БМФ Порт Бургас”, предупреждава юристът на компанията Ивелин Ников:
„Ако се стигне до такова увеличение от между 13 и 20 % със сигурност ще трябва да се направи някакво оптимизация на всички трудови процеси в компанията”, каза Ивелин Наков- юридически съветник на БМФ Порт Бургас.
Работниците в тази компания се страхуват за заплатите си.
"След като са разходите по-големи, значи заплатите могат да се намалят", казва Димитър Ников – работник в БМФ Порт Бургас.
Увеличаването на цената на тока може да направи компанията неконкурентноспособна в Черно море. Българските пристанища се конкурират с турските портове, както и с Констанца в Румъния.