fallback

Бъдещето на БДЖ - светлината в тунела: Blog.bg

19.1.2015

19.01.2015 | 14:13 Автор: Борислав Петров

Блог БГ е предаването на телевизия България он ер, обобщаващо вашите мнения по важни теми от деня за България, Европа и света.

Мненията са на автори и читатели на платформата blog.bg.

 

В понеделник, на 12 януари 2015 ви попитахме за бъдещето на Българските държавни железници.

За една седмица, темата претърпя развитие.

След като беше обявено, че на 12 януари БДЖ спира от движение 38 влака, а други 10 ще се движат, но със съкратен маршрут, последваха протести на синдикатите, на граждани, на кметове на общини.

Това доведе до спиране на обявеното само преди дни намерение за реформи в Българските държавни железници.  

 

Ние очаквахме вашата гледна точка. Тя винаги е важна за нас. Но, за съжаление, с въпроса: "Къде, според вас, е светлината в тунела за БДЖ?”, не постигнахме вашата активност.

 

Bubolina111 започна дискусията със своята констатация: „За влакове пари няма, но за научни титли има”.

Andrei, песимистично, по български обобщи: „Няма светлина в тунела”.

С чувство за хумор, fascindoo попита: „Как къде? Светлината в тунело е в Искъро!”

Mihailts обвърза бъдещето на железниците с бъдещето на България:

Ето неговия коментар:

 

"Къде е светлината в тунела за България:

 

1. За последните 25 години населението на България намаля с 22%. Неговото намаление и безработицата намали пътуващите с БДЖ. Затова е неизбежно спирането на влакове, за да не фалират пътнически превози БДЖ, като се издържат само от продажба на билети. Но, железниците имат и социална дейност, а според преамбюла на Конституцията една от нейните цели е, България да е социална държава. Социалната дейност на БДЖ е невъзможна без държавно дотиране. А пари за него ще има ако политиците:

  • Изпълняват предизборните си обещания, което е и светлината в тунела за България;
  • Прочетат Конституцията и поискат да я изпълняват;
  • Разберат, че социална държавна дейност не е социализъм.

2. Пътуването с влак, който е единствен обществен превоз за жителите на някои села , в които няма постоянно лекар, може да е животоспасяващо. Пример: Почувствана необходимост от медицински преглед и след отиване с влак при лекар, той установява, че е нужно незабавно постъпване в болница. В такива случаи спирането на влакове е сравнимо, със започването спешна помощ да не работи денонощно.

3. Кривата сметка на предлагащите спиране на влакове: Разчита се, че същият брой пътуващи досега или повечето от тях ще пътуват и с намаления брой влакове. Но заради неудобствата на новото пътуване, пътниците рязко ще намалеят."

 

Тази седмица - 19-25 януари 2015 темата е:

”България в Еврозоната? Къде, според вас са позитивите и къде са негативите?”

 

Всички коментари са събрани от платформата blog.bg

 

 

 

fallback
Още от България
fallback