Една от десетките възможности пред туристите на българското Черноморие да отнесат скъп спомен от посещението си у нас това лято стана причината за възмущение, изразено от директора на Сатиричния театър Калин Сърменов.
"Нос Калиакра днес. Ето с това посрещаме туристите. Чудите се какво е? Това са дървени, здрави ку…ве - фалоси! В изобилие! Емблемата на туризма в България. Идваш тук и получаваш това, даже си плащаш. Е много сме прости", заяви Сърменов във Facebook профила си.
Според Сърменов дървените фалоси, които всъщност са отварачки за бира, са само част от отблъскващата среда, която посреща чуждестранните туристи.
"Качеството на самите будки, които те продават, т. нар. дюкянчета, мръсотията около тях, начинът, по който те посрещат. Има един мургав гражданин, който стои пред първата арка, свири на места доста добре едни песни, които нямат абсолютно нищо с България, да не влизам в конкретика, но това е нещото, което те посреща. Посрещат те тези фалоси", казва още той.
"Тези фалоси се продават от 10 години по българското Черноморие, ако някой не ги е виждал, а така наречените шевици, мартеници и други се произвеждат в Китай", твърди председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.
Според него ключът към по-добро позициониране на туристическия сектор у нас е в създаването на т. нар. туристически индустриални зони, в които да се предлагат качествени български стоки.
"Да говорим така, че през зимата работещите в т. нар. туристически комплекси, които да бъдат превърнати в туристически индустриални паркове. Работещите да могат да произвеждат сувенири, които през лятото да се продават и така да създаваме работни места. За това се иска политика, която ние нямаме, ние като държава нямаме", коментира Драганов.
"Въпросът не е до това какво, въпросът е как. Ние всички знаем, че искаме България да има стратегия в туризма. Какво значи стратегия – да знаеш какво искаш и как да го направиш. Ние засега знаем какво искаме – че трябва туризмът да бъде подпомогнат, че трябва да се измъкнем от клещите на това, което сами си докарахме, от бетона, от лошата слава на алкохолна дестинация и т.н.", смята Сърменов.
Програмата за публична подкрепа за развитие на индустриалните паркове с бюджет от над 416 млн. лева е ключова в Националния план за възстановяване и устойчивост на страната. С оглед на политическата криза у нас обаче проектът засега остава на пауза.
Вижте повече в репортажа на кореспондента ни.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години
преди 2 години