Добре дошли в България! Неприлични отварачки по морето възмутиха Калин Сърменов

Една от десетките възможности пред туристите да отнесат скъп спомен от посещението си у нас стана причината за възмущение

01.08.2022 | 17:59 Редактор:

Една от десетките възможности пред туристите на българското Черноморие да отнесат скъп спомен от посещението си у нас това лято стана причината за възмущение, изразено от директора на Сатиричния театър Калин Сърменов.

"Нос Калиакра днес. Ето с това посрещаме туристите. Чудите се какво е? Това са дървени, здрави ку…ве - фалоси! В изобилие! Емблемата на туризма в България. Идваш тук и получаваш това, даже си плащаш. Е много сме прости", заяви Сърменов във Facebook профила си.

Според Сърменов дървените фалоси, които всъщност са отварачки за бира, са само част от отблъскващата среда, която посреща чуждестранните туристи.

"Качеството на самите будки, които те продават, т. нар. дюкянчета, мръсотията около тях, начинът, по който те посрещат. Има един мургав гражданин, който стои пред първата арка, свири на места доста добре едни песни, които нямат абсолютно нищо с България, да не влизам в конкретика, но това е нещото, което те посреща. Посрещат те тези фалоси", казва още той.

"Тези фалоси се продават от 10 години по българското Черноморие, ако някой не ги е виждал, а така наречените шевици, мартеници и други се произвеждат в Китай", твърди председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

Според него ключът към по-добро позициониране на туристическия сектор у нас е в създаването на т. нар. туристически индустриални зони, в които да се предлагат качествени български стоки.

"Да говорим така, че през зимата работещите в т. нар. туристически комплекси, които да бъдат превърнати в туристически индустриални паркове. Работещите да могат да произвеждат сувенири, които през лятото да се продават и така да създаваме работни места. За това се иска политика, която ние нямаме, ние като държава нямаме", коментира Драганов.

"Въпросът не е до това какво, въпросът е как. Ние всички знаем, че искаме България да има стратегия в туризма. Какво значи стратегия – да знаеш какво искаш и как да го направиш. Ние засега знаем какво искаме – че трябва туризмът да бъде подпомогнат, че трябва да се измъкнем от клещите на това, което сами си докарахме, от бетона, от лошата слава на алкохолна дестинация и т.н.", смята Сърменов.

Програмата за публична подкрепа за развитие на индустриалните паркове с бюджет от над 416 млн. лева е ключова в Националния план за възстановяване и устойчивост на страната. С оглед на политическата криза у нас обаче проектът засега остава на пауза.

Вижте повече в репортажа на кореспондента ни.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


18
1 rate up comment rate down comment 0
Сашко
преди 2 години
Много ме е яд да знайте защо само мъжки атрибути продават бих ,бил доволен ако продаваха и женски ,щеше да има доста купувачи щеше да бъде- Сеск- шоп ,магазинчета за всекиго по нещо ,много жалко. Сигнализирай за неуместен коментар
17
3 rate up comment rate down comment 0
Ники
преди 2 години
България има нужда от хора които са компетентни и разбират от туризъм и знаят как да представят нашата история и култура и ние трябва да станем пример за подражание. Промяна на хотелите,много зеленина, качествена инфраструктура в курортите като се почне от настилките по улиците и павилионите,музиката,сувенири,магазини за храна,дрехи,обслужване, забавления,владеене на езици,външният вид на персонала на хотелите,облекло,прическа . Сигнализирай за неуместен коментар
16
4 rate up comment rate down comment 3
ПТС
преди 2 години
В така отричането "комунистичиско" време в Слънчев бряг се осигуряваше работа през зимата на голяма част от сезонните работници- в работилници за поправка на плажни съоръжения, ремонти на хотелите, изработване на сувенири и т.н. Имаше и надомна работа. Този опит би могъл да се прилага и сега, разбира се съобразен със сегашните условия. Не всичко старо е за изхвърляне, просто трябва мислещи хора. Сигнализирай за неуместен коментар
15
13 rate up comment rate down comment 12
Емил
преди 2 години
Напоследък Сьрменов е като капризна застаряваща мома,дребнава и злобна.На младите артисти очилата му пречат,вместо да похвали прекрасната игра на всички.Сега пьк фалоси ,но западните фалоси по серигиите от години стават,нашите обаче дразнят Масата Сьрменов по цял свят е еднаква и се бьзика с едни същи пошлости.Очаквам с нетърпение следващата ти плювка Сигнализирай за неуместен коментар
14
8 rate up comment rate down comment 4
Морепосетител
преди 2 години
Още през 1986 г. си се продаваха и по прехвалените гръцки курорти.В Кипър също.В кръчмето на бай Васко на Резово,под пилоните със знамената от преди 10 г.отваря бирата с такъв "инструмент".Така,че нищо ново.Тъпотията и простотията е на юг от Австроунгария.Бившата Сигнализирай за неуместен коментар
13
15 rate up comment rate down comment 1
Инженерът 1917
преди 2 години
Май господина се гласи за министър! И той инспектира Морето. Бях писал колко паспорти сме дали на македонците ,но никой не дава гласност?! Даже и онези от ВМРО не щат да кажат! Сигнализирай за неуместен коментар
12
8 rate up comment rate down comment 2
Инженерът 1917
преди 2 години
Това ли е новина? Тези играчки ги има и по другите страни. Миналият месец бях в Кипър. Те даже не са отварачки за бира! Сигнализирай за неуместен коментар
11
11 rate up comment rate down comment 4
анонимен
преди 2 години
То от 2.3 години ги има а сега се сетих те като бензина стана 3лв и хляба 2.2...Сега се сетихте все едно тези фалоси са ви подпряли отзад. Сигнализирай за неуместен коментар
10
14 rate up comment rate down comment 1
Ваня
преди 2 години
ПРЕДИ ЕДНА СЕДМИЦА КЪЦИ ГО КОМЕНТИРА! Сигнализирай за неуместен коментар
9
20 rate up comment rate down comment 0
Мими
преди 2 години
Коментаторите по- долу май оправдавате и извинявате с това,че и другаде ги има. Това не е аргумент.Да се състезаваме с качество и висока култура,иначе в простотиите можем да ги надминем. Сигнализирай за неуместен коментар