Двуетажни влакове тръгват между Перник и София, ще развиват 160 км/ч?

Идеята е на правителството, а целта е да се върнат пътниците към железниците

13.02.2022 | 19:00 Редактор:

Двуетажни влакове тръгват между Перник и София. Идеята е на правителството, а целта е да се върнат пътниците към железниците и да се намали използването на автомобили.

В работните дни между 25 и 30 хиляди души напускат Перник, за да отидат на работа в София. Около 1000 от тях избират железницата. За да стигнат до столицата, останалите 90% ползват личните си автомобили.

"Нашата цел е тези хора, които пътуват по това направление - това е най-натовареният пътен участък в страната, най-рисковият, да се качат на железница, когато пътуват към София", каза съветникът на министъра на транспорта Виктор Чаушев.  

За целта със средствата от Плана за развитие и устойчивост се предвижда да бъдат купени 42-е мотриси, като 7 ще са двуетажни - именно, за да привлекат пътуващите от периферията към големите градове. Влаковете ще трябва да развиват 160 километра в час.

"Те ще бъдат използвани там, където има най-голям трафик - това е основно по линиите Перник - София и Своге - София", добави Чаушев.

За 14 междуградски направления ще бъдат закупени 20 електрически мотриси, които да могат да развиват максимална скорост до 200 километра в час. И макар тази скорост в железопътната индустрия по света в последните 30 години да е нормална, у нас тя няма как да бъде достигната по две причини.

Първо - в България проектната скорост на модернизираните жп трасета е 160 километра, а по нерехабилитираните е много по-ниска и на доста места допълнително намалена заради безопасността.

"Плановете по ОП "Транспорт" са цялото трасе от София до Бургас да бъде завършено до 2028 година", каза Чаушев.

Инвестициите в железниците би трябвало да намалят въглеродните емисии от останалия транспорт.

"Няма как държавата ни да отговори на изискванията за "зелена сделка", ако ние оставим железниците с толкова малък пазарен дял", уточни министърът на транспорта Николай Събев.

Окончателният срок за приключване на проектите по Плана за развитие е средата на 2026 година.

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


15
0 rate up comment rate down comment 0
?
преди 2 години
Не че искам да ги разочаровам, но по това трасе на повечето места е 60/80км/ч. Така че не знам какво сънуват. Сигнализирай за неуместен коментар
14
6 rate up comment rate down comment 0
20г в НКЖИ
преди 2 години
Е,уважаеми коментатори и плановици,160км в час София-Перник?Колко от вас са работили по поддръжката на линиите,именно в този участък?Аз-20г в експлоатацията в НКЖИ,и зная по какво се движат и на каква магия се движат влакове,какви и колко намаления са поставяни за да има някаква сигурност.Който говори за 160км/ч няма представа от железен път и жп инфраструктура. Сигнализирай за неуместен коментар
13
0 rate up comment rate down comment 0
djekito_79@abv.bg
преди 2 години
Влаковете идват от Италия сигурно.. защото на друго място несъм се возил в двуетажни влакове....ами София Пловдив какво правим нали подмениха релсите и спирките всичко е ново ... Сигнализирай за неуместен коментар
12
0 rate up comment rate down comment 0
Илиян
преди 2 години
Добре ги пускате тези влакове на татък по градовете а кога ще пуснете такива влакове и по Враца Видин Монтана Лом Сигнализирай за неуместен коментар
11
1 rate up comment rate down comment 0
Мария
преди 2 години
И кога ще е това ? По добре Перник да станеСофия така всички ще са софиянци и няма да се обиждат!!??? Сигнализирай за неуместен коментар
10
6 rate up comment rate down comment 1
Либеро
преди 2 години
До Перник са 20 км. Луди ли сте. По добре метро. И без това Перник е вече квартал на София. А по дефилето до Своге 160 км/ ч са абсурд на физиката. Сигнализирай за неуместен коментар
9
7 rate up comment rate down comment 1
Перник София
преди 2 години
Със 160 км/час. Нищо не споменават за реновиране на релсите. Новите влакове по стари амортизирани релси и как ще вдигнат 160, те 60 ако вдигнат ще е чудо! Пак глупостите на "новите" Сигнализирай за неуместен коментар
8
7 rate up comment rate down comment 0
БПФ
преди 2 години
"...на доста места допълнително намалена заради безопасността." - Колко деликатно казано !!! Тоест - на много места машинистите са принудени да карат с 20 км/ч, защото не се знае дали хъxpeщите дивaци не са струпали камъни на релсите или няма да подложат влака на истински обстрел !!! Истината е, че в България няма да има нормален железопътен транспорт, докато подобни посегателства не започнат да се третират като тероризъм. Да хвърлиш камък по влак, движещ се със 160 км/ч - какво е? Сигнализирай за неуместен коментар
7
5 rate up comment rate down comment 1
Аз?
преди 2 години
Въпросителният казва всичко - над час пътуване за 30 км в момента. Та като са на два етажа ще станат 160 ? А ако са на 3 - направо влака ще хвъкне! Смехории.Да не говорим колко от влаковете тръгват по разписание! Да чакаш половин час за влак, дето ще пътува още час - че за това време ще отидеш и ще се върнеш. Сигнализирай за неуместен коментар
6
5 rate up comment rate down comment 0
Р.
преди 2 години
Хахаха, двуетажните се целят по-лесно с камъни. Сигнализирай за неуместен коментар