Спонсорите на FIFA трябва да спрат на говорят: Уудуърд
Коментар от Сидни на бившия директор на Visa Brand & Sponsorship Ендрю Уудуърд в предаването на Bloomberg “First Up” с Енджи Лау на 1 юни 2015.
Защо казвате, че действията са в погрешна посока?
Спонсорите имат важна роля в целия маркетингов микс на провеждането на важни събития. В случая с FIFA вниманието е насочено към погрешните хора. Ако потърсим къде са парите в световния спорт, ще видим, че голяма част от тях идват от телевизионни права, договори с медии. Голяма част от парите идват разбира се от спонсори, но и от правителства. Тази атака на медиите и някои членове на обществеността срещу спонсорите не е обоснована.
Още по темата
В края на краищата тези ТВ права представляват аудиторията. Това са феновете и достъпът им. Какво ще направите? Ще критикувате феновете заради продажбите на спонсорите ли? Това са компании, корпорации, които искат парите на тези фенове. В какъв момент един голям конгломерат ще може да окаже натиск на FIFA, която би трябвало да си изчисти името?
Трябва да разбираме, че Световното първенство по футбол на FIFA е най-печелившото спонсорско събитие на света. Ако един спонсор иска да се откаже, мястото му ще бъде заето от много други, които чакат на опашка. Това е много ясно. Трябва да разберем и друго. Трябва да отдадем дължимото на публиката, тя разбира ролята на спонсорите. Определено някои хора ще влязат в социалните медии и ще кажат, че не им харесва това, което става във FIFA и че не трябва да се спонсорира, и т.н.
Но като цяло обществеността може да раздели ролята на спонсорите от корупцията във FIFA. В края на краищата публиката просто иска да гледа красив футбол на стадиона. И го иска повече отпреди.
Значи мислите, че феновете се интересуват повече от спорта, а не от спонсорите и инфраструктурата и дори от FIFA. Значи ще им простят?
Да, когото и да питате на улицата - в Хонконг, Ню Йорк, Лондон, Париж, Токио или Синди дали има корупция по върховете на световния футбол, ще ви кажат - да. След това трябва да питате дали за това са виновни спонсорите, интересува ли ви и ще спрете ли да гледате футбол, но отговорът ще бъде не. Вижте какво стана в Сидни снощи. Над 70 000 души гледаха мача с Тотнъм, а утре ще има 85 000 в Синди за мача с Челси. Не съм чул да има отлив и хората да не искат да гледат двата мача.
Ще видим, че FIFA ще се наложи да се промени в резултат на това, което стана в последната седмица. Мисля, че много хора си казаха, че това трябва да спре. Щом нещата са стигнали до съд, трябва да има промяна в ръководството и управлението, домакинството и всичко останало. Смятам, че в този процес спонсорството на FIFA дори ще се увеличи като стойност, защото в момента управлява само малка сума пари. Представете си както ще стане, когато се изчисти - може стойността да се удвои спрямо сегашната.
Да, но сега проблемът е когато се опитвате да капитализирате, ясно е, че не сте дори на дъното на кривата. Ще има още обвинения и арести. Колко дълбоко ще стигне?
Права сте. Но трябва да разберем, че следващото Световно първенство по футбол ще се проведе едва през 2018. Това са три години. Повечето спонсори няма да се свързват със световното на FIFA в продължение на няколко години. Моят съвет към спонсорите на този етап е да стоят кротко, да говорят възможно най-малко, да правят всичко при закрити врата и да се насочат към други спонсорства за момента - може да са Олимпийски игри, бейзбол или национални футболна лига или финалите на UEFA. Там трябва да са насочени усилията им в момента.
Още по темата
За Visa трябва да е ясно, че от всички спонсори те са най-консервативната компания в сегашния клуб спонсори на FIFA. В края на краищата Visa, която е страхотна компания, предлага финансови услуги и е консервативна организация, със седалище в САЩ, където има доста враждебни медии, доста враждебни регулатори и от време на време и доста враждебна публика. Смятам, че се опитват да си спечелят малко време. Ако аз бях там нямаше да изляза толкова остро като тях. Но това си е тяхна работа.
Трябва да помним, че спонсорите имат дълга памет и ако компаниите като Visa и останалите искат да спечелят от спонсорства в бъдеще, трябва да си наведат главичките за момента. Защото има и друго - компании като Visaвероятно са инвестирали към милиар долара за последните 8-10 години в спонсорство на FIFA. И да се откажеш от това нещо като дори критикуваш, е все едно за пуснеш в канала 1 млрд долара.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК