Здравей, България!
Спонсори на световното първенство като Coca-Cola и Visa притискат FIFA да разреши корупционния скандал, който избухна вчера с внезапна полицейска акция, арести и съставяне на обвинителни актове.
Съгласно министерството на правосъдието на САЩ длъжностни лица от FIFA са получавали подкупи и рушвети, в замяна на които се очаквало от тях да повлияят на решенията за преотстъпване на медийни и маркетингови права, наред с избора на страна-домакин на Световното първенство през 2010 година.
Според властите проблемите на FIFA в действителност се разпростират на поне два континента и датират от повече от 20 години.
И сега, макар че нито един от най-известните главни спонсори не заяви, че ще прекъсне връзки, някои компании, като Coca-Cola и Hyundai обявиха публично своите притеснения. А от Visa казаха, че ще преразгледат спонсорството си, ако от FIFA не успеят да се реформират.
В писмено изявление от Газпром заявиха, че развитието от сряда няма да повлияе на сделката за спонсорство на Световното през 2018 година в Русия.
Разбира се балансът между изискването на кристално-чист имидж и получаване на достъп до огромната маса почитатели на футбола представлява сложен ребус за международните марки. Компаниите плащат десетки милиони долари годишно за правото да свържат имената си със световната купа, най-популярното спортно събитие в света. Така че да се покажеш пред всички тези фенове може би е твърде хубаво, за да се откаже. Знаете, че дори и когато спонсорите отдръпнат подкрепата си за дадено спортно събитие, може да минат години, за да изчистят имиджа си.
Аз съм Нейра Чехич от Лондон, специално за България он ер!