fallback

Рисковете на бизнес джетовете

Коментар на Алън Ливайн, Bloomberg News

15.05.2015 | 10:06

Икономическите проблеми в Русия и забавянето на Китай взеха нови жертви - канадските авиослужители, пише Bloomberg. Проблемът този път е в това, че милиардерите в тези страни и в Латинска Америка не купуват достатъчно частни самолети.

Базираният в Монреал Bombargier обяви на сайта си, че:

"Bombardier Business Aircraft потвърждава, че сегашните икономически условия и геополитическите проблеми на някои пазари като Латинска Америка, Китай и Русия са се отразили на поръчките в цялата индустрия. В резултат на това Bombardier Business Aircraft ще намали производството си на Global 5000 и Global 6000."

Това означава 1750 съкращения, повечето от които в Монреал, но и в Торонто и Белфаст-Северна Ирландия.

Bombardier се надпреварва с Gulfstream /подразделение на General Dynamics/ за първото място в класацията на най-големите производители на бизнес джетове. След тях е Cessna, подразделение на Textron, Dassault и Embraer. Тези компании са наясно, че милиардерите са голяма част от това, което движи бизнеса с частни самолети.

Прогнозата на Bombardier от лятото на 2014 - Bombardier Annual Forecast оценява тези показатели:

 

 

 

 

Коментар на Алън Ливайн, Bloomberg News на проблемите са сигурността на борда на бизнес джетовете:

Алън Ливайн, Bloomberg News:

 

В някои случаи пилотите не разбират, че има лед на крилата. Имаше един случай, когато пилот на частен самолет е бил в сериозно здравословно състояние, пиел е лекарства - което го е правило по-разсеян. Вземал е включително морфин, без рецепта.

 

Списъкът е дълъг.

Още по темата

В някои случаи това са пилоти, които са станали просто по-небрежни. Има други случаи, в които нарочно са пренебрегнали правилата. Но ако задавате големия въпрос - защо се случва това? Май тези корпоративни полети не са така стриктно проверявани, както авиокомпаниите. В резултат на това ако някой от служителите на компаниите, които имат частни самолети стане по-небрежен, може да не го хванат. А това е невъзможно при авиокомпаниите.

Бих казал, че е напълно възможно да управляваш корпоративния отдел за полети добре. Това сигурно се отнася за повечето големи корпорации в Америка. Но виждаме, че когато престанеш да бъдеш стриктен, могат да станат лоши неща.

Има доста хора, които искат повече регулации. Десетки от тях са доста настоятелни.Авиационните групи биха се възпротивили.

Не вярвам да има някакви опити в Конгреса да се осигурят повече пари за една съвсем нова инфраструктура, която да проверява частните самолети. Така че едва ли. Може би ще има повече усилия за доброволни проверки.

Трябва да кажем, че въпреки че има пет пъти повече катастрофи при частните самолети, но в сравнение с авиокомпаниите, цифрите остават малки.Един от изводите е, че човек не знае дали ще попадне на такъв случай - имам предвид, за един обикновен човек.Дори и за човек като мен, който е отразявал авиоиндустрията от години, е трудно да науча. Труден въпрос.

 

fallback
fallback