Amazon е стартирал сайт на платформата за електронна търговия на Alibaba Tmall.com, където ще продава храна, обувки, играчки и кухненски съдове в Китай, съобщава Bloomberg.
Очаква се електронната търговия като индустрия в Китай да нарасне повече от два пъти между 2015 г. и 2018 г. и да достигне 1 трилион долара. Изглежда Amazon не искат да пропускат тази възможност и са готови да работят с един от най-сериозните си конкуренти Alibaba, за да получат достъп до китайския пазар. В момента Alibaba (чрез платформите Tmall.com и Taobao.com) и JD.com контролират около 90% от електронната търговвия в Китай.
Инвеститорите одобриха хода на Amazon като след обявяването на новините акциите на компанията поскъпнаха с 1,7% или с около 5 долара на акция. Говорител на Alibaba заяви, че компанията приветства Amazon и че тяхното присъствие на сайта Tmall.com ще увеличи още избора за потребителите.
Според някои анализатори обаче Amazon влиза в загубена битка, опитвайки се да се конкурира на пазара в Китай, и по-добра стратегия за компанията би било придобиването на миноритарен дял между 3% и 9% в Alibaba или JD. Подобна стратегия беше приложена от интернет компанията Tencent, която миналата година придоби 15% от JD.