Adidas - печалба за първото тримесечие

Bloomberg с коментар за представянето на Adidas през първото тримесечие на 2015

05.05.2015 | 15:38 Редактор:
Adidas - печалба за първото тримесечие
Adidas - печалба за първото тримесечие

Каролин Хайд, Bloomberg: За Adidas цифрите изглеждат доста добре. Мисля, че са подпомогнати от отслабването на еврото и паричните преводи. Парите, спечелени в Африка, Азия, в Китай. Определено нещата изглеждат малко по-добре.

За първото тримесечие имаме приходи от 4.08 милиарда евро – 17% повече продажби. Като изключим ефекта от промяната на валутните курсове, наблюдавахме повишение на общите продажби от 9% за тримесечието.

Брутният марж на печалбата е стабилен - 49.2%. Казват, че това е силно начало на годината. Особено марките Adidas и Reebok се справят много добре с двуцифрен ръст в Западна Европа, в Китай, в Близкия изток, в Африка. Казват, че това са силни приходи, които компанията постигна. Имаме спад от 9% за сектора „голф“, което е проблемът им през последните няколко тримесечия, защото имаха загуби от обезценяване. Казват, че се дължат най-вече на спад в продажбите в категориите метал, дърво и желязо, което се компенсира с двуцифрения ръст в облеклото за голф.

Още по темата

Като цяло обаче казват, че са имали успешно начало на годината  и Adidas и Reebok се радват на страхотен успех, казва Хърбърт Хайне, главният изпълнителен директор. Спомнете си, че дори търсят негов заместник през 2017. Наемат специалисти, които да търсят, но казват, че като цяло, без иновации, модни стилове и силни маркетингови кампании  не могат да вълнуват потребителите от цял свят. Спомнете си, че промениха стратегията си по-рано тази година след ужасен период през 2014, когато акциите им паднаха с 38%. Бяха най-зле представящата се компания. Имаше удари в Русия, притеснения, че ще загубят в конкуренция с Nike и изведнъж се опитват да затвърдят фокуса си върху ключови градове – Ел Ей, Лондон, Париж, Ню Йорк, Шанхай, Токио. Не се опитват да спечелят всичко, а само в определени райони и следователно да имат хало ефект. Приоритет е отиването на пазара, както и съкращаване на обема на моделите, които продават.

Придържат се към прогнозите си, силен старт на годината и ръст на общите продажби със  17%, подпомогнати от слабото евро.