Акциите на спортния гигант Adidas се повишиха с 6% на 20 октомври след съобщение, че група инвеститори обмислят оферта за бранда Reebok на компанията.
WSJ съобщи, че хонконгския Jynwel Capital and Investment Funds в Абу Даби обмисля оферта за 2,2 млрд долара.
Новината бе посрещната добре от пазара и цената на дяловете на германската компания се повиши след спада с близо 40% тази година.
Adidas купи базираната в САЩ Reebok през 2006, но не успя да увеличи продажбите й.
Придобиването на Reebok трябваше да помогне на Adidas да излезе срещу Nike у дома и да повиши имиджа на германския бранд.
Но въпреки че покупката на Reebok в началото бе успешна, в последните няколко години тя загуби пазарен дял. Reebok пострада и от загубата на договора с американската NFL.
Adidas, принуден да направи серия от предупреждения за печалбата си, в последно време е обект на спекулации, съобщава Би Би Си.
През септември германски медии съобщиха, че хедж фондове, сред които Knight Vinke, Third Point и TCI обмислят да купят дялове от Adidas, за да принудят мениджмънтът да направи промени в компанията, включително и да продаде Reebok.
В началото на октомври Adidas обяви плановете си да върне 1,5 млрд евро на акционерите през следващите 3г.
Jynwel Capital е международна инвестиционна и консултантска компания, насочена към различни сектори, включително медии, ритейл, имоти, ресурси, ценни метали и инфраструктура.
Jynwel Capital оперира чрез хонконгското си дружество Jynwel Capital Limited.
Коментар от Берлин на Ханс Никълс от Bloomberg за Манъс Крани от студиото в Лондон.
Да погледнем пазарния дял на Reebok в САЩ, когато през 2006 Adidas ги купи - 8%. Това беше част от играта да се направи Adidas Group по-конкурентна. В момента пазарният дял на Reebok в САЩ е под 2%.
Преди около една година Reebok направи голяма крачка като се ребрандира и влезе в екстремните спортове. Това им подхожда.
Ще видим дали идеята ще проработи.
Няколко неща не знаем - дали Adidas смята да хвърли ръкавицата на Reebok, дали ще се придържат към стратегията и ще го направят сами. Не знаем и колко е голям натискът над Adidas като компания.
Акциите им се понижиха с около 30%. Имаха проблеми, както подробно проследихме в руското си подразделение и в Персийския залив, където не успяха да тръгнат.
Ако проверим колко платиха за Reebok през 2006 - това са около 3 млрд евро - цената, за на която говорят журналистите. 1,7 млрд от Jynwel Group. Това е близо 50% по-малко. Това е загубата, която виждаме.