Анализ на финансовите резултати на Google, Amazon и Microsoft

Въпреки силния долар трите големи американски технологични компании се представиха добре през първото тримесечие на 2015 г.

24.04.2015 | 16:21 Редактор:
Анализ на финансовите резултати на Google, Amazon и Microsoft
Анализ на финансовите резултати на Google, Amazon и Microsoft

Редакторът от Bloomberg Дейвид Къркпатрик анализира финансовите резултати за първото тримесечие на 2015 г. на технологичните гиганти Google, Amazon и Microsoft."Резултатите на Amazon са успешни. Не само, че са по-добри резултати от очакваните, но и компанията разкри информация за уеб услугите си.Досега никога не бяха говорили публично по темата. Бяхме наясно, че Амазон изгражда мащабен  бизнес за клауд хостинг услуги, които все повече започват да се превръщат в първи избор за стартъпите. Клауд хостинга е изключително важна част от модерната, технологична бизнес икономика. Сега Amazon казва, че чрез новата услуга ще получат приходи от 6 милиарда за годината и благодарение на нея ще бъде реализира сериозна печалба, което е впечатляващо за хората", заяви Къркаптрик.

"Google от своя страна среща същия проблем като Facebook. Става въпрос за обявяването на финансовите резултати превърнати от различни валути в долари. Печалбата на Google щеше да изглежда впечатляващо, ако беше реализирана преди година, когато доларът не беше толкова силен като, сега. За нещастие силният долар им се отразява негативно. Google среща видими и невидими предизвикателства от Facebook. Facebook се приема като компания, която се представя по-добре в мобилната сфера и в рекламите за мобилни устройства.  Позицията на Google в тази сфера не е толкова добра. Компанията обаче остава колос и все още се радва на невероятен респект", анализира редакторът от Bloomberg.

"Microsoft се представи по-добре извън Америка, отколкото очакваха хората. Въпреки проблемите със силния долар, представянето на компанията извън Америка е доста по-добро от очакваното. Почти всичките ѝ бизнеси изненадаха приятно. Не знам как това може да бъде обяснено, освен с факта, че под ръководството на Сатя Надела компанията има нов дух на победител, налице е ентусиазъм. Когато главен изпълнителен директор беше Срив Балмер, това го нямаше. Служителите, както и клиентите, отговарят положително. Просто компанията предприема правилните ходове на пазара, които се харесват на хората", завърши Къркпатрик.