Google обяви ръст на приходите от реклама, съобщава Bloomberg. За първото тримесечие на годината кликовете на рекламите в търсачката се увеличават с 13%. Цената на клик обаче продължава да пада. За тримесечието 1 клик е струвал средно със 7% по-малко на рекламодателите.
Google се опитва да се справи с движението на потребителите от десктоп устройствата към мобилните устройства. Добрите новини за Google са, че хората все повече започват да търсят в интернет, използвайки мобилни устройства. По този начин броят на кликовете върху реклами се увеличава. Засега обаче компанията не успява да реализира същия марж на печалбата в мобилната сфера, както при десктоп рекламите. Въпреки това с увеличаването на броя на интернет потребителите, използващи мобилни устройства, цената на мобилните реклами също се очаква да расте.
Видео рекламите също представляват добра възможност за бъдещите печалби на Google. YouTube, част от Google от 2006, е сред двигателите на растежа за рекламните приходи на компанията, ако не в краткосрочен, то поне в средносрочен план.