Emirates прекрати полети до Багдад на 27 януари 2015, съобщи представител на ръководството на авиокомпанията след инцидент с дъщерната му компания Flydubai на летището в иракската столица.
"Прекратяване полети веднага", каза шейх Маджид Ал Муала, ст. вицепрезидент Търговски операции в Emirates, цитиран от Ройтерс.
Запитан дали това е заради инцидента със самолет на Flydubai, той отговори:
"Затова ги прекратяваме".
Самолетът с 154 пътници на борда бе обстрелян на 26 януари 2015 след кацане на международното летище в Багдад. След това авиационните власти в ОАЕ издадоха забрана за полети до иракската столица.
Нискобюджетната авиокомпания Flydubai съобщи на 27 януари, че полет FZ215 е бил обстрелван при кацане малко преди 05:00 следобед местно време, при което е бил повреден фюзелажът, пише WSJ.
Всички пътници са слезли невредими и никой не е се е нуждаел от мед. помощ.
Dubai Emirates Airlines, най-голямата в света авиокомпания по трафик също прекрати полети до Багдад но обяви, че ще продължи да лети до Ербил в иракски Кюрдистан и Басра.
Тревогата за авиокомпаниите, които летят в зони на военни конфликти нарасна през 2014 след като полет MH17 на Malaysia Airlines бе свален над Украйна през юли, при което всички 298 души на борда загинаха.
Авиокомпаниите масово спряха да летят в иракското въздушно пространство след засилването на влиянието през 2014 на джихадистите от Ислямска държава, довело до въздушни удари на САЩ по ислямистите.
Правителството на САЩ посъветва авиокомпаниите, летящи за Ирак да остават на голяма височина. Американските превозвачи нямат право да летят над Ирак под 30 000 фута, докато европейските регулатори също са издали подобни насоки.
Ирак бе оживен път за авиокомпаниите, изпълняващи полети между Европа и Дубай, Абу Даби и Доха или в ЮИ Азия. Air France, Deutsche Lufthansa AG и Virgin Atlantic Airways съобщиха, че са спрели да летят над Ирак.