Коментар от Берлин на данните за продажби на луксозни автомобили на руския пазар на Ханс Никълс от Bloomberg.
Коментар от Берлин на данните за продажби на луксозни автомобили на руския пазар на Ханс Никълс от Bloomberg.
Само Porsche има значение за клиентите в Русия.
Като гледаме данните цяло на продажбите на автомобили в Русия, има три луксозни бранда, които се открояват - Lexus, Porsche и Mercedes, които запазват позиции.
Това става на фона на спада на продажбите на коли в Русия, около 12% за първите 11 месеца.
Рублата се срина, изгуби 20% от 1 ноември.
Но по-богатите руснаци паркират обезценяващата се валута в луксозни коли.
Например Porsche се продава 55% повече през ноември за година.
Продажбите за ноември са се увеличили с 63% при Lexus. През октомври са имали ръст от 25%.
Mercedes е малко по-слаб - само 5% годишен ръст за ноември и три - за октомври.
Но не става дума само за луксозните коли, където имаме ръст на продажбите.
Вижте при BMW и Audi: те явно не се възприемат като дългосрочна добра инвестиция в Русия.
Данните на BMW - спад от 39% през октомври и 24% през ноември.
Audi - спад от 16% през октомври.
Виждаме смесена картина: за някои брандове очакванията са, че няма да изгубят стойността си, дори и да ги карате много. Други луксозни брандове обаче показват, че очакванията за тях не са така високи, за да се инвестира в тях.
Невероятна история - ще следим и други луксозни продукти на руския пазар.
Кое си запазва стойността и кое - не, според руския клиент.