Всеки един от нас, когато пътува с влак, пазарува в хипермаркет или гледа театрална постановка е източник на информация, която определени компании се опитват да уловят и да превърнат в пари.
Когато някоя голяма верига хипермаркети ви предложи клубна карта, с която да пазарувате с отстъпка, в замяна на това вие предоставяте свои лични данни за потребителсиите си навици и вашия стил на живот.
На база на подобни данни например може да разберете дали някой купува продукт на промоция, зашото харесва марката – в такъв случай той би купувал същото нещо през цялото време - или просто защото продуктът е бил на промоция тази седмица. Ако слуаят е такъв, предишната седмица съответният потребител би купил само това, което е било на промоция тогава.
По подобен наичн може да бъдат използвана и статистиката за употребата на кредитната ви карта, въпреки че това наистина би предизвикало сериозни опасения за неприкосновеността на личните ви данни.
Информация за потебителите може да бъде събирана и от каналите на социалната мрежа, като Twitter, къдто е необходим едиснтвено бърз и лесен анализ, за да разберем, дали съдържанието на съответния пост е позицитивно или негативно и къде е било създадено.
Обичайна практика е локациите на всички подобни постове се проследяват.
Кореспондентът на Bloomberg Керълайн Хайд разказва за няколко британски компании, които се занимават със събиране на информация за потребителите, която в последствие продават на заитересовани бизнеси.