България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Вапцаров като чалга - гавра с културата ни, категорична е наследничка на поета

Утре ще посегнат на Ботев или Вазов, някой трябва да защити ценностите ни, коментира композиторът Вида Пиронкова

30.05.2018 | 10:42 Редактор:
Вапцаров като чалга - гавра с културата ни, категорична е наследничка на поета
Вапцаров като чалга - гавра с културата ни, категорична е наследничка на поета

Новата песен на попфолк певицата Антонина, която навръх 24 май събра ориенталски ритми и стихове на Никола Вапцаров, породи многобройни остри критики в социалните мрежи и студиата на телевизиите.

"Накърнява се честта на човек, който е получил Световната награда за мир. Накърнява се чувството за нравствеността. Къде отива културата на България? Ние сме наследници на Орфей! Изведнъж някаква чалга. Това е безобразие! Трябва да има граница на нравствеността", подчерта наследничката на поета Мая Вапцарова пред Bulgaria ON AIR. 

Според композитора Вида Пиронкова с чалгализирането на стиховете на Вапцаров се посяга на националната ценност.

"Хората се възмутиха безкрайно много, което значи, че все още има някакво запазено чувство за морал. СЕМ или Министерството на културата са длъжни да защитят културната ни ценност. Сега са посегнали на Вапцаров, утре ще посегнат на Ботев или Вазов. Екипът, които седи зад тази жена, трябва да понесе своята отговорност", категорична бе тя в "България сутрин". 

Мая Вапцарова се съгласи, че Министерството на културата трябва да застане зад ценностите и да се погрижи за народа си. 

"Въпросът се състои в начина на възприемане на българската култура. Семейство Вапцарови нямаме авторски права, но ще се опитаме да защитим честта на поета. Това ли очакваме от историята – все по-голямото потъване в чалгата и простотията?", коментира тя. 

"Гаврата на тази жена с Никола Вапцаров трябва да се забрани. Трябва да има някаква комисия, която да пресява песните. Не може всяка една дума, която ти хрумне, да излезе в общественото пространство. Как може човек да направи толкова омерзително нещо към предсмъртната лирика на умиращ поет?", завърши Пиронкова.