IT технологиите ще бъдат един от двигателите на Четвърта индустриална революция. Това коментира мениджърът на Viber за Централна и Източна Европа Атанас Райков в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. По думите му България вече развива своята конкурентоспособност в IT технологиите и чрез София Технопарк.
"Ако наистина се създадат условия, за да се доразвият тези възможности, наистина смятам, че ще е възможно българската икономика да се адаптира за промените, но най-големият проблем е липсата на специалисти в някои области." - обясни Райков.
"Смятам, че основата причина, поради която беше поставена именно тази тема за Четвъртата индустриална революция на икономическия форум в Давос е, че ние може би все още не усещаме признаците на тази революция, защото в момента се подготвят факторите, които ще създадат една много бърза промяна в начина ни на работа и в начина ни на живот." - добави Райков.
Предпоставка да се говори за нов етап в революцията е, че професии, които до този момент се базираха на знанието и им се посвещаваше много време, сега ще бъдат заместени от машини и умен софтуер, коментира Райков. Според него обаче има знания и умения, нужни за разрешаването на сложни решения, свързани с емоции и оценка на ситуацията, които машините не могат да го направят и да заменят.
Какви знания са необходими и приоритетни в една икономика, за да може тя да се подготви да създава работни места за бъдещето, защото в момента работим в свят, в който се конкурираме с всички хора по света. Това, което е важно да бъде развито в младото поколение е отношението към знанието и отношението към промяната и новостите - неща, които да бъдат прегърнати и младото поколение да се чувства комфортно с тях." - заяви Райков.
Науката може да прави пари и това е безспорно, подчерта специалистът. Според него науката е това, което ще движи прогреса напред. Проблемът на България в тази област е в количеството, отколкото в качеството - създаваме много малък брой специалисти, а трябват повече, смята Райков.
"Търся хора, които имат потенциала и правилната основна за учене, а не задължително с готови знания, защото те трябва постоянно да се развиват." - обясни мениджърът на Viber за Централна и Източна Европа.