България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Инж Панчев: При зимно шофиране - да се отпусне педалът на газта и да се увеличи дистанцията

Гражданската отговорност трябва да бъде за водача, смята Йонко Иванов

18.01.2016 | 12:26 Редактор:
Инж Панчев: При зимно шофиране - да се отпусне педалът на газта и да се увеличи дистанцията
Инж Панчев: При зимно шофиране - да се отпусне педалът на газта и да се увеличи дистанцията

Още по темата

При шофиране на сняг - да се отпусне педалът на газта и да се увеличи дистанцията. Това препоръча председателят на Съюза на българските автомобилисти инж. Емил Панчев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Според него не само непочистените пътища са виновни, а и много от шофьорите не са подготвени за зимното пътно движение.

"Има елементарни правила. Скоростта трябва да се намали. Трябва да се увеличи дистанцията. Има хора с летни гуми. Това е причината за част от пътнотранспортните произшествия или напусналите пътищата автомобили. Трябва да има зимна течност, която да не замръзва и да е добре, за да може да се почиства стъклото. Парното задължително да работи. Много е важно да се отпусне педалът на газта и да се увеличи дистанцията." - съветва инж. Панчев.

Нужно е да се подобри и качеството на подготовката на шофьорите, добави председателят на Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. По думите му в момента предимно се взимат парите на хората и е време МТИТС да помисли за нова програма за обучение, която да отговаря на условията.

Още по темата

Винетни стикери и "Гражданска отговорност"

Цената на винетните стикери не трябва да достига до 150 лева, както се очаква до 2018г. при това ниво на заплатите, коментира инж. Панчев. Той коментира и "Гражданската отговорност" и принципът на т. нар. "Служебно спиране".

"Особено за мотористите, тези хора, които използват каравани или така наречените летни шофьори и такива, които живеят в чужбина и си идват рядко. Принципът за така нареченото "Служебно спиране и прекратяване на регистрациите" ще бъде следният - полицията изпраща информация на Фонда по застраховане кой няма застраховка, съответно те изпращат едно писмо и предупреждават водача в 14 дневен срок да си сключи такава застраховка. Ако не го направи отново уведомяват Пътна полиция, че това не се е случило. От Пътна полиция отново уведомяват водача. Две писма получава собственикът, че от коя си дата служебно се прекратява регистрацията." - поясни инж. Панчев.

Когато собственикът си направи нова регистрация - тя ще бъде със заявление от 2 лева и ходене до КАТ, добави инж. Панчев. По думите му очаква се след половин година всичко да става служебно.

Гражданската отговорност не трябва да бъде за автомобила, а за водача, смята Иванов.

Ситуацията в България след обилния снеговалеж

Доста пътища са затворени в Северна България, коментира инж. Панчев. Той добави, че всяка година ситуацията се повтаря и трябва да се направи оценка на фирмите, които чистят тези пътища как го правят. 

Иванов препоръча да бъдат предварително обработени тези пътища, които се очаква да бъдат затрупани - като например Русе, Бяла, Разград.

"Два месеца и половина се дадоха някакви пари. От октомври се говори за зима. Тези пари се дадоха на снегопочистващите фирми, за да бъдат в готовност. Те не бяха изразходвани като материали и като финанси. Това означава, че те са останали в запас. Би могло част от тези суми да отидат за по-скъпи материали, които да бъдат предварително подготвени за обработка на платното за движение на тези пътни участъци." - добави Иванов.