Броудкаст медиите са невероятно устойчиви: Де Грооте

Перспективите пред медийната индустрия на развиващите се пазари

26.08.2015 | 17:45
Броудкаст медиите са невероятно устойчиви: Де Грооте
Броудкаст медиите са невероятно устойчиви: Де Грооте

Алекс Де Гроте, медиен анализатор Peel Hunt коментира медийната индустрия на развиващите се пазари в разговор с Анна Едуардс от Bloomberg TV в студиото в Лондон на 26 август 2015.


Още по темата

Какво ще кажете за развиващите се пазари? Това е бизнес, който непрекъснато иска да реализира резултати особено от страните от БРИКС - Бразилия, Русия, Индия, Китай. Това как се съчетава със слабостта в китайската икономика?

Най-добре развиващият се пазар, колкото и странно да изглежда, е Великобритания. Но сте права - в средносрочен план, това, което искат е повече експозиция към страните от БРИКС. Особено Китай, но и Индия. Защото там виждат най-добър ръст в дългосрочен план. А най-добрият ръст традиционно се свързва с БВП.

 

WPP правят повече структурно пренасочване към развиващите се пазари, не че има връзка с цикъла на краткосрочните печалби?

Изцяло структурно пренасочване. Там е населението. Там в момента рекламата е малко недоразвита като медиа, докато на Запад ние сме твърде умни и знаем твърде много за маркетинг и реклама. Не е така обаче на тези развиващи се пазари и там има потенциал за ръст доста впечатляващо.

 

В съобщението си казвате, че 2015 е доста скучна година за рекламата, няма големи спортни събития, нито политически, които да генерират големи рекламни приходи. Колко е силна връзката между глобалните събития и рекламния пазар?

Има голяма разлика. Тази година няма Олимпиади, няма Световно, няма големи избори. Една изборна година, особено в САЩ или глобално спортно събитие може да окаже силно влияние. То силно вдига цената на ТВ минута, което може да донесе големи пари за WPP.

Следваща година ще бъде добра и миналата беше добра. Лондон преди няколко години беше великолепен. Имаме нужда от повече такива събития. И затова говорим за скука.

 

Една от другите теми около  WPP винаги е ролята, която играе Мартин Сорел и колко време иска да е начело на този бизнес, който оформи. Какво знаем за плановете за онаследяване зад кулисите?

Това става зад кулисите, но вероятно няма да може да бъде сменен равностойно. Страстта му към индустрията и бизнеса много трудно ще бъдат заменени. Подозирам, че накрая ще има трима-четирима, които ще се опитат да заемат мястото му, но да не бъркаме. Той иска да работи и не виждам никакво забавяне. Изглежда във все по-добра форма и все по-млад всеки път като го видя.

Смятам, че това носи и ръста на акциите.

 

Още по темата

Този бизнес бе изграден чрез органичен ръст, но и чрез придобивания. Има ли още някоя ненаправена сделка?

Горещата страна в рекламата са интернет медиите. Това е областта, в която търсим да запълним нишите. Защото май имаме консолидация на повечето големи агенции. В момента има три големи рекламни групи - These Guys, Omnicom и Publicis. Те постигнаха голяма част от консолидацията.

Това, което може да стане е вероятно опит да растат онлайн. Вероятно ще го направят по секторите, от които ще дойде ръстът.

 

Цената на акциите на WPP леко се повиши тази година. Какво харесвате в медийния сектор?

Харесваме ITV по няколко причини - една от които е спекулация. Но смятаме, че броудкаст медиите са много силен сектор. Харесваме WPP, но цената на акциите остава без промяна. Мисля, че днес ще бъде важно Мартин да каже, че развиващите се пазари няма да им нарушат плановете за второто полугодие.