Dassault Systems представи финансовите си цели си за годината след първото тримесечие на силен ръст в Азия и подобряване на резултатите на някои от марките на компанията. Председателят на компанията Бернар Шарл говори от Париж с Анна Едуардс и Райън Чилкот от студиото на Bloomberg в Лондон на 23 юли 2015.
Да започнем с продажбите, които подобриха очакванията и освен това вие актуализирахте насоките си. Какво ви дава увереност да подобрите прогнозите си в момента?
С резултатите, които публикувахме тази сутрин показахме, че азиатският пазар наистина се развива с пълна сила. Там растем с 20%. Продажбите ни в Индия, Корея, Япония, Китай са много силни. Тази динамика на придобиване на дигиталните платформи в много сектори - енергетиката, строителството, транспорта е всъщност вече реалност.
Тази динамика е много силна и в САЩ - 12% в двете Америка. В Европа - устойчив ръст от 12%. Това означава, че основната дейност на компанията се развива добре.
Вашите продажби растат вече пет поредни години. Какво става с 3D сотфуера, който ви позволи да изпреварите други сектори в софтуерната индустрия? След като ръстът е толкова добър мислите ли, че можете да продължите със същите темпове?
Използването на 3D софтуера става по-явно, заради все по-голямата достъпност на индустрията. Но този софтуер се използва повече и като начин на оценка, планиране и проектиране, производство на продукти. Тези възможности създават нови нужди за клиентите.
Смятам, че виждаме само върха на айсберга. Това е 3D като инструмент, който може да представя света. Но тук става дума за опита на света чрез него. Това правим ние чрез дигиталното производство. Премиерът на Сингапур обяви, че експерименталната платформа на Dassault System ще се използва за оптимизиране на града, планиране и дори за интегриране на умни обекти в него.
Освен това виждаме революцията на 3D-принтирането. Ако искате да принтиране части, имате нужда от 3D. Така че това не е вече само инструмент, а основно средство. Например по отношение на градовете смятаме, че те ще се развиват нагоре, вертикално и надолу, под земята, с многобройни системи за безопасност, управление на отпадъците, на енергията.
Оценката на това как градовете ще се развиват все повече може да се прави с нашите системи системи.
Цялата тази динамика създава нова дефиниция на бъдещето.
Казахте, че основният бизнес върви добре, че в основата е може би това, което правите с градовете. И казахте, че азиатският ви бизнес се развива добре. Какво ще кажете за Китай? Тревожи ли ви забавянето там? Или традиционните тенденции в урбанизацията? Може би те ще преодолеят известната циклична слабост?
Китай днес се развива много добре за нас. Ние сме по-ограничени с капацитета си за растеж там, в изграждането на инфраструктура. Ясно е, че Китай развива аерокосмическа индустрия, отбранителна индустрия и техните инфраструктури. Имаме значителен брой нови неща, които се правят в Китай за пръв път. Например дигитално строителство за магистрали, тунели, градове.
В Китай ние правим две неща - подобряваме съществуващите традиционни индустрии, както и създаване на уникални модели. Защото урбанизацията при старите предизвикателства, които спират развитието, изисква използването на дигитални платформи, които развиваме. Това е факторът на развитие. Виждаме в Китай дългосрочен ръст в Китай.
Вие придобивахте много - 14 компании за последната година. Schneider Electric сключи сделка във Великобритания за създаване на глобален доставчик на приложения за проектиране. Това ли е сделката, която ви вълнува като търсите нови компании?
Софтуерът сега е навсякъде - във всяка индустрия - автомобилната, аерокосмическата. Той си беше там и преди, но сега е по-видим. Това, което Schneider прави е различно от нас. Нуждата за ново поколение софтуер обаче е налице.
Ние вече сме подменили много инсталации в света. В света на софтуера нуждите прогресивно растат. Това е "дигиталният обрат", както го наричаме ние. Това е основният бизнес на компанията ни. Затова тази еволюция е естествена.
GE също прави софтуер за бизнеса си, за оптимизиране на енергийното производство, но тази компания е една от най-големите ни клиенти. Така че това е естествена еволюция на индустрията.