PayPal ще защитава и нематериални стоки и услуги

Промените в Buyer Protection Programme влизат в сила на 1 юли 2015

01.07.2015 | 17:45
PayPal ще защитава и нематериални стоки и услуги
PayPal ще защитава и нематериални стоки и услуги

Компанията променя политиката си за защита Buyer Protection Programme, което ще засегне и продавачи, и купувачи при евентуални спорове за дигитални стоки.

В съобщение до медиите в България PayPal даде пример за цифрови стоки и услуги, които ще бъдат засегнати от промените.

Става дума за услуги, цифрови стоки, пътувания и билети за концерти, дигитални книги, софтуер, игри, музика, посочени като нематериални /дигитални, цифрови/ продукти.

От 1 юли 2015 програмата за защита на купувача (Buyer Protection Programme) на PayPal ще обхваща не само материални, но и нематериални стоки и услуги, които не изискват физическа доставка от продавача до купувача.

Ако купувачът обяви, че не е получил купен нематериален продукт или ако е получил не това, което е било описано, PayPal ще разгледа спора.

Решението се взема в отговор на нарастващия брой продажби на нематериални стоки.

"PayPal ще възстанови парите на купувачите, ако получат дадена услуга или цифров продукт, който значително се различава от начина, по който е описан, или не е доставен изобщо. Надграждането на Програмата за защита на купувача на PayPal в края на миналата година цели да включи застраховане на доставката на артикули, изработени по поръчка и четворно увеличение на периода, в който купувачите могат да подадат жалба (от 45 на 180 дни).  Тази нова защита ще даде по-голяма увереност на купувачите при използване на PayPal за закупуване на цифрови продукти и услуги", се казва в съобщението на компанията.

 

 

При възникване на спор, продавачите трябва да са готови да предоставят на PayPal "убедително доказателство", че са предоставили нематериалния продукт и че е бил в състоянието, в което са описали, че е.

„Ние виждаме все повече дигитализиране на услугите и очакваме цифровите стоки да бъдат движеща сила в онлайн търговията. Вълнуваме се да разширим нашата Програма за защита на купувача за покриване на нематериални стоки и елиминиране на наболелия проблем за купувачите на цифрови стоки”, каза Дамиан Перилат, генерален мениджър на PayPal за Централна и Източна Европа.

„Вярваме, че продавачите също ще имат полза от тази разширена защита, защото купувачите ще придобият по-голяма увереност при пазаруването на цифрови стоки и услуги”, допълни още той.

 

От 1 юли Програмата за защита на купувача няма да покрива само стоки и услуги като недвижими имоти, компании, превозни средства, стоки, изработени по поръчка (които не отговарят на описанието на продавача), промишлени машини, предмети, равностойни на пари и стоки, забранени от условията за ползване на PayPal. Пълен преглед на Програмата за защита на купувача (PayPal Buyer Protection Programme) и нейните правила е в Споразумението с потребителя.