Пол Робсън, президент Adobe Systems Азия коментира тенденциите на пазара в Азиатско-Тихоокеанския регион за софтуерни продукти и облачни услуги, продуктовата стратегия на компанията и нагласите на компаниите в сектора. Пол Робсън разговаря от Сингапур с Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг на 1 юли 2015. Само преди дни Adobe покани потребителите да си свалят последната версия на Flash заради открит пробив в сигурността.
Кажете ни за промените в Adobe. Как вижда бъдещето тази компания?
Нашата компания е насочена към преход от традиционен, постоянен софтуерен модел, при който потребителите получават достъп до технологията чрез ритейл към облачно предлагане. Сега компаниите получават предимството да разполагат постоянно с ъпдейтната технология. Постоянно се добавят нови инструменти и функицоналности. Ние ги доставяме през облака и резултатът е впечатляващ.
Кажете ни колко впечатляващ е резултатът.
Направихме съобщението през последното тримесечие и подобрихме очакванията си за ръста на абонаментите. Очакваме за приключим годината с 5,9 млн клиенти, които имат достъп до технологията през новата абонаментна услуга. Има няколко причини да го направят.
Светът буквално експлодира в създаване на съдържание. Компании и брандове се свързват с потребителите чрез контента. Той се създава и разпространява в дигитална среда. Имаме огромно потребление на цифрово съдържание в света.
Adobe предоставя технология, която позволява на потребителите да създават това съдържание. Това обаче е само част от бизнеса ни - нашият Creative Cloud. Друга част е маркетинговият облак, който също се представя много добре, особено тук, в Азия. Той позволява на компаниите да управляват и измерват дигиталното съдържание на пазара.
Вие пренесохте бизнеса към сървърно базиран и абонаментен модел, което се приема като уникат в момента. Но как се развиват продуктите ви?
Продуктите продължават да се развиват. Ние току-що пуснахме новата версия на Creative Cloud. Това са продукти, които всеки познава - PhotoShop, Illustrator, InDesign, Acrobat и много други. Те постоянно се ъпдейтват - в основно три важни области.
Първо - в бързина и гъвкавост, като позволяват на потребителите да направят повече с програмата.
Второ - включват някои от мегатрендовете, които виждаме в индустрията, около мобайл и как в момента потребителите имат нужда да използват продукта в мобилен формат - смартфон или таблет.
И трето - в работните процедури. Много бизнес потребители ни питат как да увеличат ефективността и производителността чрез достъп до облачно базирана технология.
Ще ви дам един пример. Преди компаниите работеха с рекламни компании. Губеха много време да комуникират по куриери и размяна на огромни файлове. Сега това става в облака. Процесите стават много по-ефективни и бързината на работа - много по-голяма.
Да поговорим за Азиатско-Тихоокеанския регион и Сингапур. Каква част от приходите ви са от тук?
Забелязвате ли нещо? Сигурно растат по-бързо в сравнение с други по-зрели пазари, как растат? Но какво отличава бизнес практиките и процесите тук в сравнение с Европа или САЩ?
Азия е много различна, особено тенденцията на използване на мобайл. Има цели икономики в този регион, които прескочиха влизането в интернет през десктоп компютър. Ние работим с компании, особено на развиващите се пазари, Индонезия, Филипините и Индия, които изграждат технологичните си платформи и контактите с клиентите чрез приложения и само мобилна стратегия.
Дори не правят десктоп и мобилни сайтове. Ако се замислим за технологичния тренд на развиващите се пазари, той е директно към мобайл.
Хората нямат непременно достъп до PC. Затова виждаме голямо търсене за mobile-ready продукти, за анализи на мобилни продукти. Компаниите искат да имат по-добра възвръщаемост от съдържанието и маркетинга за мобайл.
Освен това виждаме голям подем сред компаниите, които използват диджитал в някои от вертикалните сегменти на тези пазари. Особено в туризма и развлекателната индустрия, авиокомпаниите инвестират много силно в начини да привлекат и конвертират нови клиенти в дигиталния формат. Ритейлът - също, онлайн търговията експлодира.
Една от областите, в която виждаме голям ръст е електронното правителство. Пазарът в Азиатско-Тихоокеанския регион кара правителствата да търсят начин да се свържат с гражданите в електронна среда повече, отколкото по традиционните методи.