Така че очевидно имаме правилен подход. Едно от нещата, които ни дават предимство, е, че започнахме да инвестираме отрано.
През 2012 в партньорство с Evernote например разработихме продукти, които позволяват на хората да свържат аналоговото с дигиталното измерение.
Кажете ни какво представлява един смарт тефтер?
Ариго Берни: Той дава възможност на хората да прехвърлят по лесен начин съдържание, създадено на хартия в дигитални формати.
Постигаме това като използваме комбинация от физическия продукт - този тефтер и приложения, които разработихме с нашите партньори или както в случая със свързаните с Adobe продукти - те са създадени под търговската марка Moleskine.
Вие казвате, че се разраствате 3 пъти по-бързо от пазара на канцеларски материали и книги. Какъв процент от вашите приходи идват от цифрови продукти и как според вас ще изглежда това съотношение след 5 или 10 години?
Ариго Берни: Ако имах отговорът на този въпрос, мисля че щях да съм богат човек. Говорим за нещо, което представлява ниша в нишата, а продуктите на Moleskine, които като цяло заемат малка пазарна ниша.
Това наистина е глобална ниша. Ние се насочваме към хора, които имат подобен стил на живот по цял свят, но в крайна сметка тук не става въпрос за широката публика.
Така че в нашата целева група сега търсим тези, които вече се интересуват от това измерение, от тази връзка между аналоговото и дигиталното.
Става въпрос за нова подгрупа. Намираме се в началото на бизнес, който според нас ще се разрасне с времето.
Но какво движи растежът в хартиените ви продукти, така че изпреварвате пазара? Може би по-голям интерес сред хората от средната класа в Китай? Какво стимулира бизнеса ви?
Ариго Берни: Мисля че това е фактът, че хартията все още има значение в живота на хората по свят, макар този свят да става все по-дигитален - тук няма две мнения по въпроса.
Сега хартията или който и да е физически продукт, за да се търгува успешно, те трябва да се предлагат в съчетание с нещо допълнително.
Продуктът трябва да има емоционално и осезаемо измерение, което да го прави специален. И точно тук се нарежда марката Moleskine.
Това е артистичното измерение на марката, наследството на марката, което ни отвежда до Чатуин, Хемингуей и Пикасо.
Това прави Moleskine доста по-утвърдена марка в сравнение с някои други, не от нашия бизнес, но които също предлагат луксозни стоки или например висша мода.
Когато си купувате скъп костюм например, не купувате просто нещо, с което да се облечете, а купувате нещо, което говори за това, кои сме вие.
И Moleskine прави точно това на пазара на канцеларски материали. Ние сме единствената марка в индустрията, която е създала продукт, който е знак за вашата идентичност – нещо, което определя, кои сте.
Как успявате да спечелите доверието на новите поколения?
Ариго Берни: Интересно е, че новите поколения, тези родени около началото на века, показват дори още по-голям интерес към физическите продукти, в сравнение с хората от моето поколение например.
Наскоро попаднах на статистика за това, кой чете книги в САЩ. Хората на възраст между 18 и 29 години четат повече печатни книги, отколкото по-възрастните.
Децата от 6 до 17 предпочитат да четат печатни книги вместо електронни книги.
И в крайна сметка, ако се замислите, в това има смисъл, защото за тях физическите неща са нещо интересно, докато животът им става все по дигитален.
Твърде дигитален ли е животът ни? Не трябва ли да е повече аналогов?
Ариго Берни: Мисля, че както винаги правилният отговор е в щастливата среда.
Радвам се че беше с на Ариго, благодаря, че се присъедини към нас днес. Ариго Берни, изпълнителен директор на Moleskine.