Facebook върви по стъпките на приложението за изпращане на съобщения Snapchat, като тества функция, която позволява на потребителите да планират автоматичното изтриване на техни публикации. Социалната мрежа твърди, че опцията, която предлага заличаване на публикации за срок от час до седем дни, е в период на тест за потребителите на iOS.
Facebook често тества нови възможности. Тя беше подложена на критики през юни във връзка с експеримент, който „манипулира“ съдържанието на news feed-а на потребителите, за да прецени какви са емоционалните им реакции.
Изчезващите публикации бяха въведени, след като Facebook потребители са изразили интерес към автоматичното изтриване на информация, която е значима само за ограничен период от време. Публикациите, които имат срок на валидност, впоследствие не могат да бъдат споделени с други потребители.
В момента опцията е ограничена само за потребителите в Нова Зеландия, където Facebook и други технологични компании са тествали продукти и услуги в миналото.
Популярната услуга за изпращане на съобщения Snapchat, за която се твърди, че Facebook се е опитала да купи за 2 млрд. долара, се разрасна значително в трите години от основаването си през 2011 г. Съобщенията се заличават, а потребителите могат да пишат или драскат върху снимките си.
Месец по-късно Instagram, която е собственост на Facebook, също пусна приложение, което позволява на потребителите да изпращат снимки, които се изтриват, след като бъдат видени от получателя.