CCTV твърди, че iPhone е заплаха за националната сигурност на Китай, а Apple казват, че не е вярно.
CCTV отбелязва, че системата за проследяване на местоположението ги безпокои от гледна точка на сигурността и цитират Ma Динг- директора на института за онлайн сигурност в Народния университет за сигурността в Китай.
Apple от своя страна отговори на китайския си уебсайт, че никога не са работили задкулисно по отношение на продуктите и услугите, които предлагат, съвместно с правителствени агенции от нито една страна.
Технологичният гигант благодари на CCTV за старанието да образова потребителите по много важен въпрос.
Компанията твърди, че иска да е сигурна, че клиентите ѝ в Китай знаят точно какво прави и какво не прави по отношение на личното пространство и личните данни.
Apple успокоява, че цялата информация е защитена с парола и се съхранява само на устройството на притежателя.
Трети страни нямат достъп до такава информация.
Проследяващата фукция се използва от много мобилни приложения- може и да сте използвали някои от тях, например докато шофирате или търсите местоположението си на картата. Всички тези приложения се нуждаят от проследяващата фукция, за да разберат къде се намирате и да имат някаква полза за вас.
Миналата година главният изпълнителен директор Тим Кук се извини публично, след като CCTV обвини Apple, че гаранциите за потребителите в Китай не са същите като гаранциите предлагани на потребителите на други пазари.
Имаше оплаквания, че вместо да подменят неработещи iPhone-и, Apple ги поправя, а гаранцията не е достатъчно дълга.
Компанията беше критикувана и затова, че не обслужва клиентите си добре.
После Apple преразгледа политиката си и вече предлага подмяна на iPhone 4 и 4S докато гаранцията стана една година.
Apple не е единствената компания, срещу която има обвинения в Китай.
Много международни фирми са критикувани за различни потребителски проблеми.
Китайското правителство се опитва да подобри нивото на потребителската защита в страната.
Всяка година през март има програма по CCTV, която изтъква различни проблеми, с които се сблъскват потребителите. Тази програма не е насочена само към международни компании, а и към китайски.