Световното по футбол означава четири седмици противоречиви емоции, време, когато фаворитите изгряват и залязват, а головете се увеличават. Но през цялото това време има огромни бизнес възможности.
Интервю на Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг с Майкъл Д'Амур, директор на Project Worldwide за Азиатско-Тихоокеанския регион
Project Worldwide е глобална маркетингова и рекламна агенция.
Колко по-големи ще бъдат възможностите, Майк?
Винаги е предизвикателство да гледаш красивата игра, дори и на фона на новините. Да се надяваме, че всичко ще бъде наред. В края на краищата Световното е платформа за страна като Бразилия и възможност да промени имиджа си в света.
Разбира се, ако стадионите са готови. Но да поговорим за брандинга на това световно - ще бъде най-голямото в социалните медии досега. Дори може да стане най-голямото събитие в социалните медии, нали?
Точно така. Това ще бъде дигиталната световна купа. Видяхте какво стана на Олимпиадата. Това означава повече канали и възможности за контакт.
Това означава, че брандовете трябва да са готови във вътрешните си и външни обеми. След като започне да се говори за социални медии, по-добре да имаш отговорите. Особено в ситуация като тази в Бразилия.
Там се говори за ангажираност на втори екран.
Така че феновете, зрителите и всички там докато гледат мачовете на живо ще държат в едната ръка едно устройство, по което ще получават още информация.
Какво е нужно да се помни, за да станеш успешен спонсор. Какво трябва да направиш?
Най-важното е да си истински. Това важи за поведението на брандовете, не само по време на Световното, но и всеки ден.
Трябва да се приготвиш с вътрешните и външни обеми, да не се опитваш да се правиш на нещо, което не си и да си честен като бранд.
Това е много важно в днешния свят, в който е изключително лесно брандовият ти имидж, граден с години да бъде поразен за минути или часове с това, което могат сега да направят социалните медии.
Точно така. С години се гради бранд, а секунди - да се срине. Кажете ми - казахте, че трябва да внимават за трите Р. Какво е това?
Рийч, релевантност и ресурси в начина, по който спонсорите подхождат към управлението на бранда. Не само онлайн, но и като цяло.
Рийч - като разбиране на кого говориш. Кое мотивира аудиторията.
Релевантност - уверете се, че посланието, което съобщавате е ясно и можете да ангажирате хората с него по смислен начин.
Ресурсите също са много важни за корпорациите. Защото трябва да имате хора, които да управляват всичко това.
Не е добре само да делегирате задължението на някой, който ще стои затворен в една стая и няма да може да се подготви за този вид взаимодействие, което брандът ви ще има на платформа, голяма и публична като Световното по футбол.
Споменахте как то може да се използва от страната-домакин, за да разруши някои стереотипи. Кажете ни повече.
Бразилия ще бъде оценявана по ефективността на цялата кампания. Инфраструктурата, безопасността, цялото преживяване ще имат значение да се каже дали това Световно е било успешно или не.
Същото стана и с Китай по време на Олимпиадата и след това - Великобритания. И двете страни промениха стереотипите със средствата на церемонията по откриване, как се представиха като глобални играчи. Вероятно по начин, по-различен от този, по който светът ги възприемаше дотогава.
Много е важно Бразилия да разбере това, защото в края на краищата, също както успешните брандове, както и успешната страна, добре брандирана, насърчава туризма, инвестициите и доверието.
Никъде това не е по-важно, от страна като Бразилия, особено преди Олимпиадата след 2г.
Пада се в една от най-неподходящите часови зони за Азия. Това има ли значение? Трябва да станеш посред нощ, за да гледаш някой мач.
Да-а. Най-големите футболни запалянковци ще станат по всяко време на денонощието, за да гледат важен мач.
Особено щом става дума за националните отбори.
Ще има определено значение, но все пак ще се предава и онлайн. Няма да има нужда да седите пред телевизора. Все още си мисля, че това ще бъде най-гледаното спортно събитие в света.
Сигурен съм, защото родината на футбола ще се постарае зрителите да са най-многобройни, както винаги и да защитят очакванията на спонсорите.
Цялото интервю от студиото на Bloomberg в Хонконг - във видеото.