С какво Mi Pad конкурира Apple iPad

Репортаж на Стивън Енгъл от Bloomberg TV

20.05.2014 | 12:34
С какво Mi Pad конкурира Apple iPad
С какво Mi Pad конкурира Apple iPad

Основателят на Xiaomi мрази да бъде наричан „Китайският Стив Джобс“, но със сигурност е взел няколко идеи от работата на Apple, за да привлича клиенти и да продава не iPad, a Mi Pad.

Китайската компания Xiaomi има амбициите са предложи най-добрия таблет с Android на пазара и да окаже натиск върху Apple, както и да докаже, че не всички андроид-таблети трябва да бъдат прибрани в килера.

Телефоните Xiaomi вече регистрираха повече продажби от iPhone в Китай. За първото тримесечие на 2014 станаха номер 3, след Samsung и Lenovo, но преди Apple. Не е зле за компания, която е само на 4 години.
MiPhone направи Xiaomi популярна в Китай и скоро на още 10 международни пазара.

Xiaomi представиха своя таблет, MiPad. Ако ви изглежда познат, това е защото има сходни спецификации и размер със 7,9-инчовия iPad Mini Retina на Apple.

Голямата разлика е в цената. Този е почти два пъти по-евтин. Еднакви спецификации, на половината цена. Кой от двата ще изберат китайците?

През 2014 Xiaomi имат продадени 70-80 милиона устройства, за разлика от 2013, когато бяха продадени 20-30 милиона и почти 10 милиона през 2012. Xiaomi пресмята тези цифри като 100 милиона клиентска база, към която да е насочен продуктът им.
Приемливата цифра на продажби за първата година е милиони-нещо от типа на 4-5 милиона.

MiPad и MiPhone пред света са представени от бившия ръководител на Google за Андроид, Хюго Бара, който каза, че MiPad ще започне да се продава в Югоизточна Азия, Индия и Латинска Америка по-късно през 2014, след като стартира в Китай през юни.
"Американският пазар не е сред плановете ни за тази година. Това е изключително конкурентен пазар, със своите изисквания, при това много високи. Ние работим по този въпрос, не знаем кога ще стане, но определено това е нашата цел", казва Хюго Бара.


Xiaomi /кит. "ориз"/ е частна китайска компания за електроника, със седалище в Пекин. Една от най-големите в страната, проектираща, разработваща и продаваща смартфони и потребителска електроника в Китай. Първият смартфон /2011/ се продава в Китай. Основателят, Ли Юн е на 23-о място по богатство според Форбс. Компанията има 3000 служители.

Основателят на Xiaomi, Ли Юн, 44г., разполага с нетно богатство от 3,6 млрд долара /Форбс/, натрупани от продажба на смартфони /основател на Kingsoft, 1998, Joyo 1999/. Живее в Пекин, женен, с две деца.

Хюго Бара /от 2013/ отговаря за глобалния отдел на Xiaomi, продуктите и операции на компанията на всички пазари извън континентален Китай. Бил е вицепрезидент за Андроид в Google. Завършил Massachusetts Institute of Technology, компютърни науки, електроинженерство и мениджмънт.

/Снимка: Xiaomi/

Репортажът на Стивън Енгъл от Bloomberg TV Пекин - във видеото.