Американската компания SpaceX изрази намеренията си да завоюва по-голям дял от мултимилионния пазар на телевизионни и телекомуникационни сателити. Калифорнийският гигант представи нова платформа за сателитния оператор SES, която да обслужва нарастващия брой потребители в Индия и Югоизточна Азия.
Това е първият път, в който SpaceX пуска сателит в Геостационарна трансферна орбита. Изстрелването стана в Кейп Канаверал във Флорида и беше осъществено след като през последните дни беше отложено два пъти заради технически проблеми. Ракетата SpaceX Falcon 9 излетя 41 минути след полунощ българско време. Половин час по-късно беше освободена платформата SES-8.
Комерсиалният пазар на телекомуникационните сателити е много конкурентен, но напоследък е доминиран от едва няколко компании. В това число европейската „Арианаспейс“, която оперира с ракетата Ариана 5, и компанията International Launch Services, която стои зад руската ракета носител Протон-М.
SpaceX обещава, да предлага доста по-ниски цени от наложените играчи. Заради това от SES, който е вторият по големина оператор на телекомуникационни сателити в света, съветват водещите две компании да си водят бележки за възможностите на SpaceX.
„Влизането им на пазара променя играта. То ще преобърне индустрията с главата на долу“, коментира пред BBC техническият директор на SES Мартин Халиуел.