В кои класически автомобили да инвестираме

Някои модели удвояват цената си за 3-4 години

04.09.2015 | 14:18 Редактор:
В кои класически автомобили да инвестираме
В кои класически автомобили да инвестираме

На 4 септември 2015 г. в двореца Бленъм във Великобритания се провежда търгът на класически автомобили Salone Prive 2015, организиран от аукционната къща Silverstone Auctions, която е специализирана в областта. Генералният директор на къщата Ник Уейлс говори пред Bloomberg за пазара на класически автомобили и за инвестиционните възможности, които предлага той.

Заради ниската възвращаемост, която предлага пазарът на облигации, хората се насочиха към акциите, а с узряването на пазара и към класически модели автомобили, картините и други колекционерски стоки. Колекционерите, които разбират пазара на класически автомобили, купуваха модели на марките Ferrari, Porsche и Maserati. До голяма степен вече пазарът на класически автомобили, произведени през 50-те и 60-те години на миналия век,  достигна върха си.

Увеличава се търсенето за класически автомобили от по-късен период. Има хора, които сега са на 40-50 години и разполагат със свободни средства. Те си спомнят не само автомобилите от 60-те, а и от 70-те и 80-те. Пазарът на тези автомобили се развива най-бързо. Много хора не знаят за колата Iso Grifo например. Това е автомобил, произвеждан в Италия в края на 60-те и началото на 70-те, в много ограничени количества. В момента този модел започва да се превръща в класически автомобил. Ограниченото производство и съответно ограниченото предлагане очевидно дава предимство на автомобила. Това е вълнуващ модел с мощен мотор под капака – нещо, което хората харесват. Оценява се на около 200-220 хиляди паунда и след 5 години може би ще струва близо половин милион.

Lamborghini Diablo от края на 80-те и началото на 90-те е друг по-късен модел. Цената на модели като този се покачва бързо. Преди няколко години тази кола струваше около 100 хиляди паунда, а стойността ѝ на търга сега е 150-160 хиляди, а може би след няколко години и над 250 хиляди.

Porsche RS 4.0 е произведен преди едва 3 или 4 години, но вече можем да го видим на търг за класически автомобили. Цената му е около 350-400 хиляди паунда, или двойно повече на това, което струваше преди едва 4 години. Моделът е нов пример за това как цената на по-нов класически автомобил се покачва по-бързо спрямо цената на по-традиционен класически автомобил от 50-те или 60-те.