Real Good е пилотната програма, започнала през август 2015 в 10 магазина от калифорнийската верига Raley's. Програмата е най-активна в регионите, обявени за "хранителни пустини", така американската агенция по храните USDA класира региони без достъп до пресни храни.
Изследване в САЩ, направено неотдавна показва, че по естетически причини се изхвърля една трета от селскостопанската продукция.
Репортаж от Калифорния на Bloomberg ТВ.
Повечето стандарти са определени от търговците, които смятат, че клиентите им искат да виждат плодове и зеленчуци с перфектна форма и размер. Така по естетически причини си отива 26% от реколтата в САЩ. Стандартите изобщо не се прилагат към хранителните им качества или вкуса им.
А тези стандарти са съвсем ясни и точни. Например калифорнийските круши се сортират в голямо хале. Всяка круша са гледа дали има правилната форма и размер. Само тези круши, които изглеждат перфектно се опаковат и пращат към търговската мрежа.
Круша с петна ще бъде изпратена за сок. Има обаче плодове, които нарушават правилата. Твърде големи, твърде малки или просто странно изглеждащи. Тези круши просто се хвърлят.
Фермерите всяка година изхвърлят 2,7 млн тона продукция с неправилна форма просто защото си мислят, че клиентите няма да я купят. Но един бизнесмен вярва, че потребителите ще купят грозна храна, ако имат избор.
Рон Кларк е основал стартъп, наречен Imperfect, който продава малко по-странно изглеждащи продукти, на страшно ниски цени. Компанията купува продукция, която иначе би била изхвърлена от фермерите.