Вина с плодов вкус са новата тенденция: Спасов

15.02.2015 | 12:10
Вина с плодов вкус са новата тенденция: Спасов
Вина с плодов вкус са новата тенденция: Спасов

Интервю на Димитър Спасов, директор на винзавода в Сухиндол за перспективите и стратегията на компанията за 2015, руските санкции и новите вкусове на потребителите в интервю за Силвия Грозева от Bulgaria On Air.


Димитър Спасов, директор на Ловико-Сухиндол:

До този момент годината се развива нормално. За съжаление 2014 беше по-трудна, но засега успяваме да компенсираме и със стари реколти, и с технологична работа това, което имаме като суровина и продукция.

2015: надяваме се да е много по-успешна и за винопроизводството, и за района.

Основните пазари са в Европа - Полша, Чехия, Русия, Прибалтика, Литва, Латвия, Германия, като общият като брой дестинации са 18 държави в света.

Санкциите на Русия ни се отразяват косвено с голямата девалвация на рублата, съответно по-слабото потребление от страна на руските клиенти, забавянето и трудното заплащане от тяхна страна. Това неминуемо ще доведе до трудности в този пазар. Ще се отрази сложно на нашия бизнес.

 

Още по темата

Как компенсирате?

Търсят се нови пазари. Опитваме се да сме по-гъвкави, но няма да е много лесно като компенсиране на този голям пазар.

 

Кои са пазарите с потенциал за развитие за вас?

Потенциал може да се търси в Азия - Китай, Виетнам. Те са все още пазари с не такава голяма наситеност като потребление. Всичко това изисква време и няма как да бъде много бързо заменен руският пазар.

 

Каква е стратегията ви тази година?

Ще се продължава с налагането на качествени и модерни вина за българския пазар и износ. Ще се търсят маркетингови способи и промоции, показване на тези вина на публиката, за да можем да увеличим присъствието си на родния пазар.

 

Колко работници имате, смятате ли да наемате още?

Работниците ни са малко под сто. Предвид сложната икономическа ситуация не се предвижда наемането на нови работници.

 

В Сухиндол има средно училище за подготовка на кадри за винарската индустрия. Как гледате на кадрите, които идват от там? Достатъчни ли са?

Малка част от кадрите идват от там. Тези, които идват са квалифицирани, но за съжаление на бизнеса младите хора търсят реализация в големите градове, извън региона на Сухиндол.

Откъде намирате кадри?

Трудно е, да. Разчитаме на дългогодишни служители в завода. Те са квалифицирани. Но новата смяна трудно се намира. Имаме диалог с общината, училището. Надяваме се част от кадрите да бъдат и от там. Процесът не е гладък.

Още по темата

Кое е най-модерното вино сега?

В момента тенденцията е към по-леки, плодови вина.

Но като всяка една напитка хората предпочитат промени, разнообразие в това, което им се предлага.

В Сухиндол е отворен дегустационен център - съвместно начинание между общината и НПО.

Кооперираме се с тях, за да можем в бъдеще да имаме общи проекти по показване на завода, винопроизводството.

Този център ще показва винопроизводството и развитието на лозарството в България.

 

Вижте репортаж от избата във видеото.

 


коментирай >
ТV Програма
Сега
Следва
гледай на живо Video пълна програма