13 октомври 2014
Какво става всеки път по света в месеците преди провеждането на каквито и да било местни или парламентарни избори?
Тече кампания – масирано заливане на медийното пространство с обещания, равносметки, обществени нагласи, социологически проучвания и... неизбежно изтъкване на собствените идеи пред идеите на останалите кандидати.
Неминуемо с напредването на комуникациите и все по-лесния достъп на кандидата до индивида, предизборните кампании и методи за спечелване на доверието на избирателя, се променят също.
Кандидатите за политически постове по света отчитат следния феномен, който днес разделя диалога с гласоподавателите на два коренно различни полюса.
Политиците забелязват, че нагласите на нацията, спрямо предизборните им клипове са толкова различни, колкото и методите за достигане до тях.
Обикновено средностатистическия избирател е склонен да се съмнява в приказките, които чува по телевизията; но ако чуе същите тези обещания в някоя от социалните мрежи, тогава настроението му е по-скоро неутрално, ако не и положително; но в много по-малък процент то остава отрицателно.
Според ново проучване на Facebook, което трябва да бъде оповестено официално в края на тази седмица – разликата в тона, по отношение на кандидатите в изборните листи, много зависи от платформата, която използват самите политици.
Телевизията несъмнено остава най-добрия метод за достигане на широка маса от хора, но с бърза крачка социалните мрежи като Facebook се превръщат в главното средство за достигане на съпартийци и подръжници, за които вече се знае, че шанса да гласуват за дадения кандидат, който се свързва с тях директно, е по-голям.
Целият коментар във видеото: