Без значение дали сте в позицията на отхвърлящ или отхвърлен, сте наясно с неприятното усещане, което може да се появи, когато идеите ви не срещнат одобрение. За щастие има добри практики за справяне с отхвърлянето, пише Джон Остдик в сп. Success. Той цитира подбраните от организационния експерт Сюзън Хийтфийлд пет стъпки за ефективно справяне с отхвърлянето на работното място.
1. Подсилете куража. Ако се чувствате зле от ситуацията, се надъхайте. Ако вие сте шефът, би трябвало да надъхвате. Отхвърлянето може да е честно и безпристрастно.
2. Овладейте емоциите. Убедете се, че вие- или вашите служители, могат да получат разумна обратна връзка.
“Служителите би трябвало да преодолеят лично отхвърляне от всякакъв тип, защото 90% от времето, не е лично“, коментира Хийтфийлд. - „Потърсете обратна връзка и информация. Разберете добре решението.“ Като шеф- е ваше задължение да обясните нещата.
3. Осъзнайте възможността да се учите. „Ако например, кандидатствате за повишение и не сте го получили, има причина за това,“ коментира Хийтфийлд и допълва, че „настоящите служители би трябвало да имат малко повече информация, отколкото някой външен за организацията човек“.
4. Предприемете позитивни действия за развитие или промяна. Направете план за себе си или за вашите служители. Като отхвърлен служител, би трябвало да „направите ясно как поведението ви се променя в резултат на обратната връзка, че сте предприели някакви стъпки за самоусъвършенстване,“ коментира Хийтфийлд. - „Обвържете го директно с обратната връзка, която ви е дадена. Промените може да не са видими, ако не ги информирате“.
5. Продължете напред. Хийтфийлд подсеща за важността на менторите на работното място, които могат да дадат едно съчувстващо ухо на разочарованието на служителите. Тя обаче допълва, че „никой не обича хора, които мрънкат, така че продължете напред. Следващата възможност ви очаква точно отвъд настоящия ви хоризонт. Бъдете готови, когато се появи“.