9 грешки при резервация на хотел
Резервирането на хотел изглежда лесно, нали? И почти винаги е лесно. Избирате дестинация, дати, вписвате данни за плащане и - хоп! - готово!
Но.. има някои капани, в които може да попаднете когато правите резервация за хотел.
От погрешни сайтове до пропуск да посочите жизненоважна информация, тези грешки могат да ви провалят ваканцията.
1. Винаги очаквате да получите най-добрата стая
Не е задължително.
Решение:
Включете се в програмата за лоялност към хотела, често е безплатно. Като член имате шанс да получите по-добро настаняване, безплатни нощувки или допълнителна закуска, безплатен wi-fi..
2. Очаквате да ви гарантират заявените от вас условия
Двойно легло или две отделни? Висок или нисък етаж? Гледка към морето? Стая за непушачи? Повечето онлайн резервационни системи позволяват да поставяте условия или добавяте коментари, но .. четете дребния шрифт! Повечето хотели съобщават още, че условията ви не са гарантирани.
Решение:
Старата максима: "Не очаквай нищо и няма да се разочароваш". Винаги можете любезно да поискате от рецепциониста да ви смени двойното легло с две отделни. Струва си и да се свържете директно с хотела, за да си изясните условията на резервацията.
3. Неточни дати на пристигане и заминаване
Ако пътувате през повече часови зони, полетът ви може да заминава от Европа на една дата, а да пристига на място на другия или на предишния ден.
Решение:
Проверявайте по два /и три/ пъти датите на пристигане и заминаване. И датите на самолетните билети.
4. Хотелът не приема кредитни карти
Кредитната карта е властелинът на хотелите. Не само че ви носят бонуси, както самолетните билети - мили, безплатни нощувки или кеш-бек бонуси, дават и някои гаранции, които дебитните карти и плащанията в брой не осигуряват /като незабавно връщане на пари/.
Решение:
Ако управлявате правилно парите си и изберете правилния тип кредитна карта, може да си осигурите куп предимства при настаняване в хотел. Следете промоциите!
5. Резервация в погрешния хотел
Подвеждащо име на хотел или описание на локация могат да ви отведат до хотел на летището, докато сте се опитвали да си запазите стая в центъра. Ще се изненадате колко често пътниците правят резервация само като видят името на хотела, без да проверят къде се намира. Често някои хотели казват, че са "в центъра", но.. на два часа път от там.
Решение:
Проверявайте пощенския адрес на хотела и точното му местоположение в Google Maps. Винаги вписвайте адреса на хотела в картите на Google, за да видите колко далеч е от популярни атракции и ресторанти, пеш или с градски транспорт. Може да проверите къде се намира, да огледате квартала със Street View.
6. Необявени такси
За стая в хотел в Колорадо с цена от 170 долара, се оказва, че трябва да се доплатят 35 долара за почистване, 40 долара курортна такса, 10 долара за спа ..
Решение:
Може да оспорите някои такси като доставка на вестници, ако нямате нужда от тази услуга. Други такси обаче, като курортната, са задължителни. Често се плащат в брой на рецепцията.
7. Не сте прочели ревютата
Повечето хотели избират внимателно снимките, публикувани на страниците им. На тях изглеждат перфектно. Не се предоверявайте.
Решение
Направете си собствено проучване. Прочетете коментари на туристи, отсядали в избрания хотел. Избирайте и къде четете - по-големите резервационни портали позволяват на потребителите да сложат собствените си снимки от стаята.
8. Резервация в неподходящ момент
Планове в последния момент може да ви излязат солено. Често цените за нощувка скачат до небето, ако се резервира непосредствено преди пътуване.
От друга страна, ако планирате твърде отдалече, може също да се окаже, че ще платите повече.
Решение:
Няма лесен отговор на въпроса кога точно е най-добре да си резервите стая в хотел. Цените зависят от много фактори: локация, сезон, събития, дори от времето.
Като общо правило резервация повече от 21 дни преди датата на пристигане е ок. Най-добре е да започнете да търсите поне 40 дни преди пътуване и да следите тренда. Ако забележите, че цените тръгват нагоре - резервирате.
9. Не сте сравнили цените
Видели сте хотел, който ви предлага "най-добрата цена" и незабавно изпращате номера на кредитната си карта и резервирате? Грешка! Без проучване, може да претърпите финансови загуби.
Решение:
Когато става дума за цени: сравнявайте! Сравнявайте! И отново сравнявайте! Използвайте портали, които ви дават различни цени от различни сайтове за резервации в един и същ прозорец. Сравнявайте с цените, обявени на сайта на хотела, в пътнически брошури, в големите резервационни машини.
Като правило, проверете поне три различни източника за цените на хотела.